В хода на миналата седмица организаторите на MotoGP обявиха, че от 2027 година кралският клас ще разполага с нов доставчик на гуми в лицето на Пирели, който ще замени Мишлен.
MotoGP ще има нов доставчик на гуми от 2027 година
Френската компания доставя гумите в MotoGP от сезон 2016 насам, но през последните години продуктите на Мишлен и най-вече предната гума са обект на постоянни критики от страна на пилотите. Не това обаче е причината френската марка да се откаже от участието си в кралския клас.
От Априлия отхвърлиха обяснението на Мишлен за падането на Мартин
„През последните месеци ние водихме дискусии с Дорна за подновяването на нашия договор, но те решиха, че искат да имат един доставчик във всички класове на световния шампионат по мотоциклетизъм на писта – MotoGP, Moto2, Moto3 и MotoE. В тази група влизат и младежките категории като Купата за новобранци на Ред Бул и различните регионални шампионати.
„От стратегическа гледна точка те решиха, че ще е по-добре да имат един доставчик, а не два. А ние нямаме интерес да участваме в други категории извън MotoGP и MotoE.
„MotoGP е върхът на мотоциклетния спорт с най-добрите пилот и мотори, които са способни да развиват повече от 300 км/ч, което е невероятна мощност. Тази категория ти позволява да трупаш опит и много данни. Тя може да е много полезна и при развиването на гуми за пътя. Но това, което правиш в MotoGP, не можеш да го прилагаш в други категории.
„От другата страна MotoE е платформа, в която работи с устойчиви материали и беше логично да направим това в електрически мотори. Откакто влязохме в MotoE, ние успяхме да разработим гуми, за чието изграждане се използват повече от 50% устойчиви материали. Затова за нас тези два шампионата съвпадаха перфектно с визията и стратегията, която ние в Мишлен имаме.
„За нас нямаше логика да поемаме и другите категории, затова се отказваме. Освен това концентрацията върху два шампионата ни позволява да предоставяме по-добра услуга на отборите и пилотите. А, когато разпределяш ресурсите си на повече места, рискуваш тяхното качества да спадне. Това е другата причина ние да решим да си тръгнем“, обясни ръководителят на програмата на Мишлен в MotoGP Пиеро Тарамасо пред motorsport.com.
В момента Пирели доставя гумите в Moto2, Moto3 и младежките шампионати под шапката на Дорна. Отделно италианската компания е партньор на Дорна и в Световния супербайк шампионат (WSBK), където доставя гуми от близо 20 година.
От 2011 насам пък Пирели е доставчик на гуми и във Формула 1, като това партньорство ще продължи поне до края на 2027 година. Това означава, че през 2027 за първи път от 2010 насам във Формула 1 и MotoGP ще се използват гуми от един и същ доставчик. За последно тази чест имаше японската компания Бриджстоун, която беше ексклузивен доставчик в MotoGP между 2009 и 2015.