Норис: Ограниченията за крилата не засягат Макларън

Лидерът в класирането във Формула 1 Ландо Норис е на мнение, че новите ограничения за огъването на задните крила, които ФИА въведе още за Гран При на Китай този уикенд, не са насочени срещу Макларън.

Норис спечели първото състезание за сезона в Австралия, а той и съотборникът му Оскар Пиастри имаха впечатляващо предимство в квалификацията, а след това и в състезанието, но австралиецът се завъртя при последния дъжд и изостана.

Програма на уикенда за Гран При на Китай във Формула 1
Програма на уикенда за Гран При на Китай във Формула 1

Макларън е главното действащо лице в сагата с т.нар. „мини DRS“ от Азербайджан миналата година, като след Баку тимът промени дизайна на задните крила на MCL38. В хода на предсезонните тестове от Ред Бул имаше оплаквания срещу Макларън и Ферари, че двата тима продължават да използват огъващи се хоризонтални елементи на задните крила и ФИА реши да затегне още контрола.

Във Ферари откриха защо са изостанали в Мелбърн
Във Ферари откриха защо са изостанали в Мелбърн

Първо беше въведена промяна в твърдостта на крилата от Испания, а след това беше обявено, че от Китай разстоянието между хоризонталните елементи на задното крило, които са част от DRS системата се свива от 2 на 0,5 милиметра.

Във Формула 1 обсъждат сериозно връщането към V10 моторите
Във Формула 1 обсъждат сериозно връщането към V10 моторите

„Нищо не се налага да променяме. При нас всичко е наред. Даже може би нашите крила отговарят твърде много на правилата и дори не сме търсили къде са границите на ограниченията – обясни Ландо Норис. – Така че, ако тази директива беше приложена и в Мелбърн, ние пак нямаше да имаме проблеми.“

Победителят от Австралия е на мнение, че в Макларън могат да са по-агресивни с дизайна на крилата.

Зак Браун: Макс ще напусне Ред Бул в края на годината
Зак Браун: Макс ще напусне Ред Бул в края на годината

„Новите ограничения не са насочени срещу нас, изглежда, че са за други отбори, което означава, че можем да натиснем още малко към по-агресивен дизайн – допълни Норис, който акцентира на това, че новият MCL39 е много бърз, но и много труден за каране. – Колата ни върви и се представя много добре. Но все още е изключително трудна за каране. Знаем, че на мокро Макс Верстапен може да върви с нашето темпо, но на сухо ние бяхме по-бързи. Затова трябва да направим колата ни малко по-предвидима и да мога аз да се чувствам по-комфортно, но не се оплаквам.“

Кой е първият световен шампион във Формула 1?

Джузепе “Нино” Фарина

Хаун Мануел Фанджо

Алберто Аскари

Джим Кларк

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Добави коментар

Като регистриран потребител имате достъп до всички налични функционалности.Вход / Регистрация

Анонимен потребител

Чрез тази опция вашите коментари ще излизат публикувани като 'Анонимен', а част от фунцкионалносите може да не са достъпни.

Още от Моторни спортове

Виж всички