Представянето на Ферари в Гран При на Австралия беше сериозно компрометирано от „сериозен проблем“ в SF-25, открит в хода на състезателния уикенд в Мелбърн. В петък Шарл Леклер и Люис Хамилтън започнаха обещаващо, но след това изостанаха, в квалификацията не бяха реални претенденти за място на първа редица, а в неделя в състезанието, което беше сериозно засегнато от дъжда, двамата останаха в дъното на топ 10.
Според Motorsoport Италия причината за проблемите се крие в настройките, постигнати на симулатора, които обаче на пистата са се оказали неправилни – по тази причина колата на тима е била твърде ниска. От Ферари са се принудили да увеличат клирънса, тъй като са рискували прекомерно износване на дървената планка и оттам наказание, а с повдигането на колата се е загубила и част от аеродинамичното притискане.
,fit(478:270))
Във Формула 1 обсъждат сериозно връщането към V10 моторите
И реакцията на SF-25 е била неприятна – новият автомобил на Скудерията е създаден с „агресивна аеродинамична карта“, което означава, че за оптимално представяне колата трябва да стои по-ниско до пистата.
,fit(478:270))
Зак Браун: Макс ще напусне Ред Бул в края на годината
В допълнение на това, изборът на задно крило също се е оказал неправилен – във Ферари заложиха за Мелбърн на средно до силно натиснато задно крило, но на пистата то е действало като „парашут“, а другите отбори избраха по-малки и по-ефективни задни крила. Може би в Китай Ферари ще успее да покаже реалните си възможности.
,fit(478:270))
Как Карлос Сайнц помогна за силното класиране на Алекс Албон в Австралия
Кой е първият световен шампион във Формула 1?
Джузепе “Нино” Фарина
Хаун Мануел Фанджо
Алберто Аскари
Джим Кларк
Снимки: Gettyimages