Двукратният световен шампион в MotoGP Франческо Баная разкри кои са плюсовете и минусите на новия мотор на Дукати - Desmosedici GP25 спрямо миналогодишния Desmosedici GP24.
Коментарът италианеца идва в края на втория ден на предсезонния тест в Малайзия. Баная завърши днешния ден на петото място, а в общото подреждане от началото на изпитания на „Сепанг“ той е шести, непосредствено зад новия си съотборник Марк Маркес.
Двамата обаче не преследваха рекордните времена в първите два дена край Куала Лумпур, а вместо това се бяха фокусирали върху изпълнението на заложената от Дукати програма. По думите на Баная неговите коментари и тези на Маркес са сходни, което пък ще им помогне да вземат най-правилното решение не само за предстоящия сезон, а и за следващия.
Милър: Пеко и Марк крият темпото си
„Тестът е много важен, защото това, което решим от този тест, ще бъде в употреба през следващите две години. Така че това решение е много важно и ние трябва да го вземем спокойно, без да бързаме. Може би с новия мотор ще даваш по-добри времена, но защото си с нови гуми. Така че всяко решение трябва да се обмисля добре и аз мисля, че ние се справяме много добре.
„Невероятно е, че за първи път в моята кариера аз и моят съотборник споделяме абсолютно едно и също усещане. Това е страхотно, защото помага много на инженерите за развитието. Вярно е, че и двамата се чувстваме много добре с новия двигател, но и двамата имаме въпросителни за него.
„За момента аз съм 50/50 за новия двигател. GP24 ни дава фантастична база и ние все още си мислим, че има поле за развитие. GP25 е много силен на правите и на ускорение, защото само с добро ускорение можеш да постигаш висока скорост на правите, а с него случаят е такъв, ускорението се контролира лесно с дросела. Но в спирането GP24 е извънземен, защото ние правихме нещо невероятно със спирачките и за момента е невъзможно да го репликираме с GP25, дори не можем да се доближим.
„На ускорението не печелим толкова, колкото губим на спирането и влизането в завоите. Така че ние трябва да балансираме нещата. За момента това, което печелим на ускорение е по-малко от това, което губим на спиране“, коментира Баная.
Снимки: Imago