Малко неочаквано в Дукати формулираха проблема, с който марката ще трябва да се бори в MotoGP през новия сезон - според Джиджи Дал’Иня това няма да е намаляването на бройката на заводските мотоциклети на компанията на стартовата решетка, а твърде силните пилоти на другите тимове. Признанието звучи странно като се има предвид, че в Дукати избраха да се разделят с част от тези пилоти, включително и с новия световен шампион Хорхе Мартин.
Мартин ще води атаката на Априлия през новия сезон, а бившият заводски пилот на Дукати Енеа Бастианини ще кара за КТМ Тех3.
Ще кара ли Хорхе Мартин с №1 догодина?
“Честно казано, намаляването на бройката заводски мотоциклети не е проблем - обясни генералният мениджър на Дукати Корсе. - Истинският проблем е, че другите производители ще имат по-добри пилоти. Защото, когато става въпрос за мотоциклети, видяхте, че в Априлия добавиха мотоциклети, но резултатите им са повече или по-малко същите. Така че, за нас няма да е проблем, че ще имаме шестима пилоти. Проблемът е, че Мартин отиде при друг производител, Енеа - също. Това ще е голямата разлика между 2024 и 2025.”
КТМ си тръгва от MotoGP в края на 2026 година?
Другият потенциален проблем, за който никой в Дукати не иска да говори, е свързан с това как шефовете на заводския тим на италианците ще менажират двете си звезди - Франческо Баная остана в тима, а негов съотборник стана Марк Маркес, като и двамата не крият амбициите си за световната титла през 2025.
Винялес: През 2017 щях да спечеля титлата, ако Ямаха ме бяха послушали
Снимки: Gettyimages