За първи път след 1999 година Мерцедес ще се завърне в култовото състезание “24 часа на Льо Ман”, като германската марка се включва в Световния шампионат по издръжливост (WEC) с програма, която ще се изпълнява от тима Iron Lynx.
Мерцедес влиза в клас LMGT3 с успешния, но застаряващ Мерцедес-AMG GT3, който вече е печелил 24-часовите състезания на “Спа” и “Нюрбургринг”. Завръщането на Мерцедес се случва след 26-годишна пауза, като за последно марката участва в Льо Ман с прототипа CLR LM-GTP.
Тойота обяви пилотите си за Льо Ман
През 1999 година Мерцедес се пробва за трети път в Льо Ман след победата си през 1989 със Заубер, но участието на марката приключи още в събота вечерта, когато катастрофира Питър Дъмбрек, който записа третия инцидент с излитане на кола във въздуха за германския тим.
Ще кара ли Фетел за Порше в Льо Ман?
Досега Iron Lynx работи с Ламборгини в GT3, а сега тимът обединява усилия с Мерцедес за втория сезон на новия GT клас в Льо Ман. Iron Lynx е ангажиран и в клас Хиперкар, където продължава с LMDh прототипа на Ламборгини - SC63.
Валентино Роси тества прототипа на БМВ за Льо Ман
Влизането на Мерцедес в новия GT клас в Льо Ман означава, че бройката на производителите в тази категория вече достигна 10. От тима обявиха и първите двама пилоти за двете коли в Льо Ман: Матео Кресон, който идва от Ламборгини и Клаудио Скиавони, който е съдружник в отбора.
Официално: Хюндай ще се състезава и в Льо Ман
Мерцедес се опита да влезе в Льо Ман още миналата година, но ФИА и АСО ограничиха бройката на производители на 9, а за този сезон се отвори място в колоната с решението участващите коли да бъдат увеличени от 37 на 40, а за това помогна и по-малката бройка заявени участници в Хиперкар.
Официално: Алпин става клиент на Мерцедес
Срокът за подаване на заявки за сезон 2025 в WEC изтече на 18 ноември, а съдбата на програмата на Ламборгини в Хиперкар все още е неясна, като от компанията обясниха, че са възможни “всякакви решения”.
Снимки: Imago