Най-лошо пазената тайна в моторните спортове това лято най-после беше потвърдена – корейският автомобилен гигант Хюндай ще се състезава в Световния шампионат за издръжливост (WEC) и „24 часа на Льо Ман”. Хюндай разработва свой прототип версия LMDh за клас Хиперкар и ще участва в състезанията с премиум марката си Дженезис.
Това решение беше потвърдено от Хюндай днес с кратко съобщение в социалните мрежи, като няма яснота кога точно ще се състои този дебют в състезанията за издръжливост, като програмата ще включва и участие в американския шампионат IMSA.
Ще си тръгне ли Хюндай от WRC?
Слуховете за влизането в WEC още през 2026 година набраха скорост, след като Хюндай не пожела да се ангажира с участието си в WRC след края на сезон 2025. Начело на проекта е президентът на Хюндай Моторспорт Сирил Абитебул, а създаването на прототипа за Льо Ман се ръководи от настоящия технически директор на заводския рали тим Франсоа Ксавие Демезон.
Хюндай може да прехвърли програмата си в WRC на частен отбор
От Хюндай не дават повече информация за бъдещия си LMDh прототип, но вече се знае, че корейците са договорили партньорство с френската моторспорт компания Oreca за дизайна и създаването на такъв автомобил. Oreca е една от четирите компании, лицензирани да развиват LMDh прототипи с автомобилни производители и ще осигури създаването на шасито за Хюндай по същия начин, по който французите го направиха за Акура ARX-06 и Алпин А424.
Как Нювил планира да спечели световната титла
Двигателят с вътрешно горене от хибридната система на бъдещия прототип ще е дело на Хюндай Моторспорт, като също така вече е известно, че от Хюндай са говорили с доста от големите отбори н състезанията за издръжливост за съвместно осъществяване на програмата. Предполага се, че става въпрос за Cool Racing, IDEC Sport и TDS Racing, които в момента се състезават в LMP2 категорията в Европейските серии Льо Ман и „24 часа на Льо Ман” и които имат потенциал бързо да се разраснат, за да развият програмата на Хюндай. Друг кандидат е DAMS, като френският тим вече има зад гърба си ендуранс програми, подкрепени от автомобилен производител – за Паноз и Кадилак в края на 90-те години и началото на новия век. За Щатите се предполага, че фаворит е Чип Ганаси Рейсинг, като тимът приключва ангажиментите си с Кадилак в WEC и IMSA в края на тази година.
Тиери Нювил преподписа с Хюндай
Абитебул коментира преди рали „Акрополис”, че удължаването на договора на Тиери Нювил само с една година, не означава, че Хюндай ще се изтегли от WRC след края на 2025, но потвърди, че е възможно програмата на компанията да бъде възложена на частен отбор. Другата голяма състезателна програма на Хюндай е в пистовите надпревари TCR, които също имат глобално покритие.
Ферари прибра победителя от Льо Ман 2023 в музея
Снимки: Imago