Заводските отбори и представителите на промоутъра и ФИА вече са гласували за това дали още догодина да бъдат свалени от Rally1 колите хибридните системи, но резултатът се пази в тайна. Дори самото гласуване, което е било дистанционно, все още не е официално потвърдено.
Промоутърът на WRC и ФИА допуснаха тази година неочаквани колебания относно техническия регламент за Rally1 автомобилите в Световния рали шампионат - най-мощните, най-бързите и зрелищни коли в надпреварите.
Хюндай остава в WRC и след сезон 2025
По-рано тази година имаше съмнения дали да не се променят правилата за тези коли като се махнат хибридните системи, след това беше решено, че до края на 2026 няма да има промени в тази област и сега отново стартира дискусията затова дали да не се махнат хибридните системи. Основната причина е, че те дефектират твърде често, а ремонтите им са много скъпи - най-евтината интервенция започва от 50 000 евро и на отборите тези допълнителни разходи вече им тежат.
Ожие иска да се състезава и догодина в WRC
Ричард Милнър обяви позицията на М-Спорт, че разходите по хибридните системи пречат на тима, а Сирил Абитебул от Хюндай отговори, че електрификацията е посоката, в която се развива автомобилната индустрия и WRC не трябва да се отклонява.
Защо в WRC ще има Rally1 автомобили без хибридни системи
Хибридите стават все по-популярни на световния пазар, всички големи автомобилни производители предлагат такива модели и точно хибридните варианти на колите са един от козовете на промоутъра и ФИА в търсенето на нови участници в световния шампионат.
Снимки: Gettyimages