Пилотът на Ямаха Алекс Ринс охлади спекулациите, че японците ще започнат следващия сезон 2025 в MotoGP с изцяло новия си V4 двигател и вместо това каза, че той не се очаква да дебютира преди средата на следващата кампания.
Марката от Ивата е единствената, която в момента използва двигател с редово разположение на цилиндрите в MotoGP. Това има и своите предимства, а именно по-добрата стабилност в завоите, но в последните години Ямаха изостана и в това направление, най-вече заради агресивното развитие на аеродинамиката на другите произодители, които използват по-мощните V-образни агрегати.
От Ямаха потвърдиха, че работят по V-образен двигател за MotoGP
Именно това накара Ямаха да започне разработката на V4 двигател, но от Ивата бяха категорични, че той ще бъде въведен едва когато започне да дава по-добри резултати от сегашния мотор, ако това се случи. А по думите на Ринс това ще се случи най-рано в средата на 2025 година.
Куартараро не е фокусиран върху V4 проекта на Ямаха
„Със сигурност няма да имаме V4 двигателя за последните състезания от 2024 година. Ако всичко върви добре, може би ще го получим в средата на сезона следващата година. Но това е отделен проект, трябва да намерим поне нещо преди това“, каза Ринс след разочароващото си 16-то място в домашното състезание на Ямаха в неделя.
Той също така коментира и затрудненията, които той, Фабио Куартараро и участвалият с „уайлд кард“ Реми Гарднър имаха на „Мотеги“ през уикенда. Те бяха свързани с липсата на задно сцепление и вдигането на задната гума в по-тежките спирания.
„И тримата пилотите имахме един и същ проблем – никакво сцепление и вдигане на задницата при спиране. Може би Фабио имаше по-добър контакт на гумата в спирането. Може би имаше по-добри настройки от мен и Реми, все пак той кара мотора от доста години. Но не искам да си търся оправдания, той просто беше по-бърз от мен и Реми, така че ние трябва да намерим нещо“, коментира испанецът.
Снимки: Gettyimages