Осем кръга преди края на сезон 2024 във Формула 1 Ферари е реален претендент за титлата при конструкторите, въпреки спада в резултатите на Шарл Леклер и Карлос Сайнц през лятото.
След триумфа на Леклер пред тифозите на „Монца“ Скудерията се доближи на 39 точки от Ред Бул, а Макларън между двамата отбора и води с 31 пред Ферари. С оглед тези малки разлики битката за конструкторската титла е широко отворена преди финалните осем кръг, а Сайнц обясни преди Гран При на Азербайджан как Ферари се задържа в нея, въпреки слабото лято.
Има ли шанс Ферари за титлата при конструкторите?
Между победите на Леклер в Монако и Италия Ферари регистрира само три качвания на подиума в седем старта. Те дойдоха след третите места на Сайнц в Австрия и на Леклер в Белгия и Нидерландия. За Скудерията имаше и един уикенд с кръгла нула в Канада, както и два случая, в които само по една кола влезе в точките в Австрия и Великобритания.
Във Ферари още не знаят дали са решили проблема с подскачането
„Да, изненадан съм, защото не знам колко състезания минаха между Монако и „Монца“, но може би беше една трета от сезона. Бяхме много силни в първата третина, слаби във втората и сега започваме третата част от сезона. Имахме слаба средна фаза, но все още сме в борбата.
„Това показва колко напредна този отбор с цялостното изпълнение на състезанията, с печеленето на добри точки в състезания, в които колата не се представяше толкова добре, колкото в началото на сезона или на „Монца“. Точно това ни задържа в битката.
„Освен това и пилотите се представяме добре, защото смятам, че и двамата сме много постоянни. Винаги сме близо един до друг, винаги си помагаме, винаги печелим точки, максимизираме възможностите на колата.
„Мисля, че като цяло имаме солидна година, което ни помагам и в цялостното управление на състезанията като отбор. Нека видим дали сега ще имам същото представяне като на „Монца“ и в Монако, за да продължим в този дух“, каза Сайнц, който ще си тръгне от Ферари в края на годината, за да премине в Уилямс.
Испанецът също така коментира и шансовете на Ферари да е в челото в Азербайджан и Сингапур, където пистите са с преобладаващи 90-градусови завои, които традиционно са силни за SF-24.
„Да, ще имаме добра серия, но тя може би ще е подвеждаща, защото когато стигнем до Остин и колата е като на „Зандвоорт“ ние ще изоставаме. Аз гледам състезание за състезание.
„Когато разликите са толкова малки е невъзможно да правим прогнози. Или ще си с една десета отпред, или ще си с една десета отзад. Сега е невъзможно да се предвиди, затова ние действаме състезание за състезание, опитваме се да максимизираме нещата на тези писти, които смятаме, че ще са по-подходящи за нас.
„Ще се опитаме да имаме добри уикенди в тези, в които ще сме по-слаби и ще видим къде ще сме накрая на годината“, заяви испанецът.
Снимки: Gettyimages