Пилотите във Формула 1 разкритикуваха организаторите на Гран При на Италия за промените, които бяха направени по пистата „Монца“ по време на големия ремонт по-рано тази година.
Основната критика беше отправена към смяната на бордюрите, които бяха заменени с много по-ниски и гладки такива. Според състезателите това е отнело част от чара на италианското трасе. Те са дискутирали тези промени в своята WhatsApp група, както разкри председателя на съюза на пилотите (GPDA) Алекс Вурц.
Променената "Монца" очаква пилотите този уикенд
„Да, дискутирахме промените в нашата група днес. Аз не съм карал новите бордюри, но със старите на завои като „Аскари“ беше истинско удовлетворение, когато минеш правилно. Като дизайнер на писти аз нямаше да приема пари, за да променя тези бордюри. За мен те не бяха опасни и бяха важна част от характера на пистата.
„Да, за всички е еднакво, но това не е първата писта, която губи своя характер заради преминаването към стандартни бордюри. Това се случи и в Бразилия, където трасето си имаше своя трик с бордюрите.
„Трудно е да се обясни, но старите бордюри тук означаваха, че само няколко милиметра разлика в позиционирането на колата можеха да превърнат недозавиването в презавиване, заради отводнителните шахти, които или хващаха предната гума, или не. Като пилоти ние си играхме с това и беше голямо удоволствие, когато се справим. Това подхождаше на стила, естеството и уникалния характер на „Монца“, каза Вурц.
Един от президентите на GPDA Джордж Ръсел също изрази сходна позиция с тази на австриеца.
Новият асфалт на „Монца” не е добра новина за Мерцедес
„Бордюрите в „Аскари“ бяха уникални за „Монца“. Имаше шахта, която беше с около 10 сантиметра по-ниско и след това се връщаше, можехме да вкарваме предната гума в тази шахта. Винаги се получаваха зрелищни снимки. Колите дрифтираха през завоите и предните гуми бяха в тези шахти. Сега всичко е напълно гладко и ще даде възможност на пилотите да скъсяват завоите“, каза Ръсел.
Британецът също така обърна внимание и на факта, че пилотите не са били консултирани за тези промени. Според него липсата на подона комуникация е срамна за Формула 1.
„Това е нещо, което сме говорили многократно, често пилотите сме тези, които научаваме нещата последни. Наистина не знам кой взима тези решение, не мисля, че е ФИА, предполагам са собствениците на пистата. Не трябва да забравяме, че пистите се ползват целогодишно от всякакви категории, но ние винаги сме казвали, че характерът на тези по-стари писти трябва да се пази“, обясни пилотът на Мерцедес.
Нулеви шансове за дъжд по време на Гран При на Италия
Дениъл Рикардо пък направи сравнение с последните промени, които бяха направени по пистата „Жил Вилньов“ в Канада през зимата. Организаторите в Монреал се консултираха с пилотите преди въпросните промени, което според австралиеца се е отразило позитивно.
„Пистата, за която бяхме консултирани беше в Монреал и тя се получи страхотно. Всички похвалихме този подход, защото там имаше преасфалтиране, но бордюрите бяха запазени. Гарантирам ви, че, ако и там бъдат поставени ниски бордюри, никой няма да бъде толкова усмихнат след всяка обиколка, колкото сега. Така че наистина се отразява.
„Изглежда много неща се случват без нашето знание или мнение. Ние не искаме да налагаме нашето мнение, но поне да го изказваме, което може би ще спести пари“, каза пилотът на Рейсинг Булс.
Снимки: Gettyimages