Пилотският пъзел в MotoGP за 2025 година почти се нареди, след като тази седмица цели две парчета от него намериха своите места.
В четвъртък Ай Огура беше обявен като пилот на Тракхаус Априлия, а ден по-късно VR46 Дукати потвърдиха привличането на Франко Морбидели. Така на стартовата решетка за догодина официално остават четири свободни места, но за всички тях има ясни фаворити.
Официално: Морбидели става съотборник на Ди Джанантонио във VR46
Позицията в Грезини Дукати ще бъде за Фермин Алдегер, който още преди началото на сезона беше потвърден като пилот в MotoGP догодина. Неговият договор е директно с Дукати, а с изключение на второто място в Грезини в лагера на Дукати няма друга свободна позиция за следващия сезон.
В LCR Хонда изглежда, че Такааки Накагами няма да успее да запази своето място и ще се сбогува с кралския клас. Японецът най-вероятно ще бъде заменен от пилота от Moto2 Сомкиат Чантра, който е част от програмата на Хонда за развитие на млади пилоти.
В Прамак Ямаха все още няма нито един потвърден пилот за догодина, но е почти сигурно, че едно място във втория тим на Ямаха ще бъде за Мигел Оливейра, който ще пристигне от Тракхаус. Негов съотборник най-вероятно ще бъде Джак Милър, за когото това ще е завръщане в екипа на Прамак, с който той се състезава между 2018 и 2020, но тогава с Дукати.
Еспаргаро: Не е честно, че Морбидели и Милър ще карат в MotoGP догодина
До скоро изглеждаше, че австралиецът няма да успее да си намери място в MotoGP за догодина, но от Ямаха са предпочели да потърсят двама по-опитни пилоти за втория си тим, а не новаци, какъвто беше първоначалният план. Именно това решение на шефовете в Ивата ще позволи на Милър да остане в кралския клас поне още една година.