Може ли Хюндай да загуби голямата си звезда в Световния рали шампионат Тиери Нювил? Доскоро това изглеждаше невъзможно, като се има предвид, че Тиери кара за Хюндай от 2014, когато корейците се върнаха в WRC и се смята за най-важния актив на тима.
Но договорът на Тиери с Хюндай изтича в края на тази година и той вече подсказа, че очаква повече информация от страна на тима за плановете на марката в WRC преди да подпише нов контракт. Това съвпадна с информациите, че в Хюндай имат сериозна напреднала програма за участие в Льо Ман и Световния шампионат за издръжливост, като дори се заговори за готов прототип версия LMDh и участие с пълна програма в WEC от 2026.
Ойт Танак със страшна катастрофа в Естония
Също така, Хюндай все още няма подписан договор с промоутъра на WRC за след 2026 и може да се окаже, че предстоящите два сезона може да са последни за корейците в спорта. М-Спорт и Тойота се съгласиха Хюндай да използва допълнителни жокери, за да промени i20 Rally1 за останалата част от сезона, но бъдещето пред тима остава неясно.
Хюндай влиза в WEC и Льо Ман за сметка на WRC?
Първите спекулации са, че ако Хюндай напусне, то най-вероятно Нювил ще премине в М-Спорт, като се очаква да доведе със себе си и част от спонсорите, които също ще се разделят с Хюндай – акцентът тук е върху петролния гигант Шел. Преди време Тиери отново спекулира с възможността да напусне, тъй като искаше гаранции, че отборът ще остане в WRC.
Рованпера спечели ралито, в което не трябваше да участва, Танак над всички в неделя
Предполага се обаче, че Хюндай няма да се раздели с WRC, скоро ще има договор с промоутъра и също така се очаква появата на нови отбори в шампионата, което ще направи ралитата още по-интересни.
Снимки: Gettyimages