Южнокорейският автомобилен гигант Хюндай може да стартира програми в Световния шампионат за издръжливост (WEC), Американския шампионат за спортни автомобили (IMSA) и „24 часа на Льо Ман“, която да бъде за сметка на участието на марката в Световния рали шампионат (WRC).
Тези слухове са се зародили в сервизния парк на изминалото рали „Полша“, но на този етап изглежда малко вероятно Хюндай да напусне WRC. По-скоро програмата в WEC и IMSA ще върви успоредно с тази в WRC, където Хюндай участва от 2014 година насам.
Влизането на третия най-голям автомобилен производител в света в състезанията с прототипи може да стане за сезон 2026. Самият прототип ще бъде изграден по малко по-евтините LMDh правила, а Хюндай най-вероятно ще си партнира с френския производител ORECA за създаването на шасито.
Има ли Хюндай интерес към Формула 1?
Както е известно LMDh правилникът изисква всеки автомобил да използва като основа едно от четирите хомологирани шасита на ORECA, Dallara, Multimati или Ligier. Шасито на ORECA се използва от Алпин и Акура. По LMDh правилата са изградени още и прототипите на Порше, БМВ, Кадилак и Ламборгини.
Освен ограничения избор на шасита LMDh изисква от отеделните марки те да използват и стандартизирана хибридна система със задвижване само на задните колела. В същото време LMH правилникът, който се използва от Ферари, Тойота, Пежо, Астън Мартин и Изота Фраскини, предоставят по-голяма свобода на производителите, които могат да използват собствени шасита, хибридни системи и други компоненти, които са стандартизирани в LMDh.
WEC и Льо Ман запазват Hypercar правилата до 2029 година
По време на тазгодишното издание на „24 часа на Льо Ман“ беше обявено, че LMH и LMDh правилата, които формират Hypercar категорията в WEC ще продължат да се използват поне до края на 2029 година. Именно този удължен цикъл на правилата е накарал Хюндай да помисли за бъдеще в състезанията за издръжливост.
Снимки: Gettyimages