Настоящите Hypercar правила, които възродиха интереса на големите производители към водещата категория в Световния шампионат за издръжливост (WEC) и „24-те часа на Льо Ман“ ще бъдат запазени поне до края на 2029 година. Това обявиха на съвместна пресконференция ФИА и организаторите на „24 часа на Льо Ман“ - ACO.
Hypercar правилата, които са разделени на две подкатегории – LMH и LMDh бяха въведени в началото на 2021 година, след като LMP1 залезе, в резултат на оттеглянето първо на Ауди през 2016, а след това и на Порше година по-късно. Концепцията за Hypercar е много по-евтина и устойчива спрямо LMP1 правилата, което и възроди интересна на доста големи производители към участие в WEC и „24 часа на Льо Ман“ с прототипи от Hypercar.
След въвеждането на Hypercar постепенно видяхме завърщането на Пежо, Ферари, Порше, БМВ, Алпин и Кадилак във водещата категория на WEC. От тях Пежо и Ферари заложиха на LMH правилника, който дава малко по-голяма свобода на производители, които трябва сами да изграждат шаситата и хибридните си системи. LMH правилата се ползват още от Тойота и Изота Фраскини и ще бъдат ползвани от Астън Мартин догодина.
Астън Мартин влиза с два прототипа в WEC и Льо Ман догодина
В същото време Порше, БМВ, Кадилак, Алпин и Ламборгини заложиха на LMDh правилата, които са малко по-евтини. В LMDh тимовете използват стандартни хибридна система и скоростни кутии, а отборите могат да избират между четири шасита – Далара, Орека, Лижие и Мултиматик.
За да бъдат изравнени колите от LMH и LMDh беше създадена специална формула за изравняване на силите, която изглежда дава желанието резултати, тъй като във всички състезания колите, конструирани по различни правила, се борят като равни с равни. А с оглед успеха на Hypercar правилата не е изненадващо, че техният жизнен цикъл бе удължен до края на 2029 година.
Потвърдиха датите на "24 часа на Льо Ман" през 2025, има конфликт с Ф1 и Индикар
„Стабилността е много важна за нас. Тя е причината да имаме всички тези производители в Hypercar, това и разумните разходи, които са нужни. Ние искаме да избегнем остаряването на колите, нужна ни е стабилност, но и гъвкавост. Затова имаме системата с жокерите, която позволява на производителите да развиват колите си“, обясни президентът на комисията за състезанията за издържливост към ФИА Ришар Мил.
Снимки: Imago