Тойота: Имахме скоростта да спечелим, но...

В Тойота вярват, че са имали нужната скорост, за да спечелят тазгодишното издание на „24-те часа на Льо Ман“, но различни проблеми в хода на състезанието са им попречели да го сторят.

В едни изпълнени с обрати 24 часа Тойота често се озоваваше в челото на класирането, но в крайна сметка победата за втора поредна година стана притежание на Ферари. За Тойота този година остана второто място, благодарение на кола №7 (Камуи Кобаяши, Ник де Вийрс и Хосе Мария Лопес), а техните съотборниците от №8 (Себастиен Буеми, Брендън Хартли и Рио Хиракава) останаха на петото място.

За №7 проблемите започнаха в неделя сутринта, след дългия период зад колите на сигурността. Тогава Де Врийс трябваше да влезе в бокса, тъй като предното му стъкло беше много мръсно и той не виждаше нищо. След това нидерландецът спука и гума, а малко по-късно за Кобаяши имаше лек проблем в двигателя, който бе отстранен с промени в настройките.

Кобаяши: Направихме всичко по силите си
Кобаяши: Направихме всичко по силите си

По-късно за Тойота №7 имаше още една спукана гума, а в началото на последния час Лопес се завъртя на шикана „Дънлоп“, с което загуби около 14 секунди. На финала дистанцията между него и победителите от Ферари №50 беше 14.2 секунди, но аржентинецът не смята, че завъртането му е било фатално за шансовете на Тойота №7 да спечели.

„Но обичам да говоря за ако-та, но ние имахме темпото да спечелим – каза Лопес пред motorsport.com. – Камуи имаше проблем в двигателя, след това аз също имах един в последния стинт, а освен това имахме и две спукани гуми, които ни накараха да направим два непредвидени бокса. Със сигурност нямаше най-гладкото състезание, това е сигурно.

„Завъртането ми не беше решаващо, защото в края Ферари №50 кара с много ниска скорост и имаше резерв“, добави аржентинецът за грешката си.

Магическо каране на Нилсен в края донесе втора поредна победа на Ферари в Льо Ман
Магическо каране на Нилсен в края донесе втора поредна победа на Ферари в Льо Ман

За №8 финалните часове също не бяха най-гладките. Първо колата не извади късмет с бавните зони, а след това Хартли загуби 40 секунди след контакта си в Ферари №51 в завоя „Мулсан“, след който новозеландецът се завъртя.

„Предполагам без това завъртане и лекия контакт можехме да спечелим. Тази победа ни се изплъзна. Загубихме и едни 40 секунди, а тогава ние бяхме доста пред №7“, каза Буеми.

„Завъртането ни извади от битката за победата в последните два часа. Усещането е все едно победата ни се изплъзна“, бе краткият коментар на Хартли.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички