Макс Верстапен и Шарл Леклер стартират днес от първа редица в Гран При на Маями, като световният шампион преследва петата си победа в първите шест състезания от началото на сезона. А Леклер вече подсказа, че се надява състезателното темпо на Ферари да е достатъчно добро, за да притисне Макс.
Коя обаче ще е най-добрата стратегия днес? От доставчика на гуми във Формула 1 Пирели прогнозират, че повечето пилоти ще се опитат да изкарат състезанието само с един бокс.
Верстапен ще иска да удължи перфектната си серия в Маями
„Стратегията с една смяна е най-бързата – обясни Марио Изола от Пирели. – Но изборът на гуми ще е по-труден.”
Хорнър получи подкрепа и от австрийския лагер в Ред Бул
Ако някой пилот стартира с твърдите сликове С2, то той може да направи дълга първа серия от обиколки и да спре между 35 и 41 обиколка и оттам да продължи със средно твърдите С3 до финала или пък ако спре по-късно – между 38 и 44, да изкара до края с комплект меки сликове С4.
Леклер: Усещах, че съм на ръба
Използването на средно твърдите гуми на старта ще означава бокс между 15 и 21 обиколка и оттам до финала с твърдите. А начало на състезанието с меките сликове ще върне пилота в бокса по-рано – между 11 и 17 обиколка и оттам до финала пак с твърдите.
Сайнц: Всяка обиколка тук е приключение
Разбира се, ако има кола на сигурността, то стратегията се променя и пилотите получават възможност за „безплатен бокс”, което ще улесни състезанието им, но се иска много смелост да се включи излизането на колата на сигурността като сигурен елемент в стратегията.
Верстапен с първи полпозишън в Маями
Снимки: Gettyimages