Отборът на Пежо няма да разчита на обновената версия на прототипа 9Х8 за първия кръг за новия сезон в Световния шампионат за издръжливост (WEC), който ще стартира след месец с „1812 километра на Катар“.
Голямата промяна в автомобила на френския автомобилен гигант, която беше съобщена в края на миналата година, е добавянето на задно крило. 9Х8 беше уникален именно с липсата на конвенционална аеродинамика.
Вместо на притискане от задно крило френските инженери заложиха изцяло на граунд ефект философията. Ефектът на подскачането, който засегна и отборите във Формула 1 в началото на 2022 година, се оказа твърде проблемен, за да може 9Х8 да реализира пълния си потенциал. Колата реално беше бърза само на пистата „Сарт“ в Льо Ман, където се прекарва изключително много време на пълна газ.
Пежо слага задно крило на 9X8 за сезон 2024
За сезон 2024 9Х8 ще разполага със задно крило и гладък под. Другата промяна ще бъде в размера на гумите, които вече няма да бъдат еднакви като размер на двете оси. Вместо това предните ще бъдат по-тесни от задните. С оглед тези съществени промени в Пежо са били пределно наясно, че няма как да хомологират новата си кола за началото на сезона. Вместо това тя ще дебютира по време на втория кръг, който ще бъде на „Имола“ на 21 април.
Пежо вече тества 9Х8 със задно крило
„От началото знаехме, че няма да успеем да хомологираме колата през февруари. Причината е, че с процеса на хомологация, когато използваш жокер, няма как да свършиш половината работа. Трябва да приключиш с всичко, а това отнема време, за да си сигурен, че максимизираш жокера.
„Конкуренцията беше много голяма миналата година. През тази ще е още по-голяма. Затова за нас ще е важно да имаме кола, с която да направим ясна крачка напред с нашето представяне“, заяви техническият директор на Пежо Оливие Янсони.
Снимки: twitter.com/peugeotsport