Пежо вече тества 9Х8 със задно крило

Френският производител вече започна тестовете на прототипа си за Световния шампионат за издръжливост (WEC) и „24-те часа на Льо Ман“ със задно крило.

През първата година и половина на своя състезателен живот моделът 9Х8 беше уникален с това, че нямаше задно крило. Вместо това френските инженери разчитаха изцяло на прилепянето, което се генерираше от пода на колата.

Както и във Формула 1 обаче те не прецениха правилна ефекта на подскачането, който неизвменно е част от граундефекта. Тези пропуски на дизайнерите на Пежо се оказаха фатални за представянето на колата на пистата и тя често беше сред най-бавните в Hypercar категорията, с изключения на Льо Ман, където по-ниското челно съпротивление дава огромно предимство на дългите прави на „Сарт“.

Именно поради тази причина за 2024 година 9Х8 ще получи задно крило, а подът ще бъде променен и ще стане гладък, за да се елиминира ефектът на подскачането и да има по-постоянно притискане.

Пежо слага задно крило на 9X8 за сезон 2024
Пежо слага задно крило на 9X8 за сезон 2024

Тестовете на 9Х8 със задното крило започнаха по-рано през декември на пистата „Пол Рикар“ във Франция. На любипетлски кадри, които се появиха в Х ясно се вижда силуетът на крилото, но заради ниското качество няма как да бъде описани повече детайли.

От Пежо не пропуснаха възможността да се пошегуват с въпросните папаршки снимки и поздравиха хората за уловените снимки. Те също така уточниха, че офисите им ще бъдат затворени за празниците, но обещаха снимки с по-високо качество след Нова година.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички