Квят за смяната с Верстапен: Хелмут искаше да ни смени още преди началото на сезона

Квят за смяната с Верстапен: Хелмут искаше да ни смени още преди началото на сезона

През 2015 година Даниил Квят победи съотборника си Дениъл Рикардо във вътрешната битка в отбора на Ред Бул, но само четири старта след началото на сезон 2016 той бе пратен обратно в Торо Росо, за сметка на Макс Верстапен.

Изгонването на руския пилот стане след предизвиканата от него масова катастрофа във втория завой на домашната му Гран При на Русия в Сочи. Тогава той не прецени правилно спирането си и се удари в Себастиан Фетел и Рикардо, след което имаше още един контакт с Фетел в третия завой. След него пилотът на Ферари се озова в предпазните заграждения и отпадна, а Рикардо и Квят трябваше да минат през бокса и завършиха извън точките.

Този инцидент беше използван от моторспорт съветникът на Ред Бул доктор Хелмут Марко и шефа на „биковете“ Кристиан Хорнър като извинение за смяната на Квят с Верстапен. В свое скорошно интервю пред официалния сайт на Формула 1 руснакът обаче разкри, че тази смяна се е подготвяла още преди началото на сезон 2016. Тогава Марко му е поставил ултиматум да побеждава Рикардо във всяко състезание, за да запази мястото си в тима.

Квят: Ред Бул ме наръгаха в гърба при смяната с Макс
Квят: Ред Бул ме наръгаха в гърба при смяната с Макс

„Нещо се случваше. Марко искаше да размени пилотите. Хелмут ми каза, че трябва да побеждавам Рикардо във всяко състезание. Отговорих му, че ще дам всичко от себе си, все пак Дениъл не е идиот.

„Първите състезания през 2016 бяха тежки, но имаше подобряване. Гран При на Китай е перфектният пример (Квят финишира трети в Шанхай), но след това дойде Сочи. Те имаха нужда от това, но нещата се развиват по този начин понякога“, заяви Квят.

Квят разкри, че е имал предложение да заеме мястото на Райконен във Ферари
Квят разкри, че е имал предложение да заеме мястото на Райконен във Ферари

Той също така добави, че това му понижаване обратно в Торо Росо се е отразило много негативно на мотивираността му. В тима от Феанца той си партнираше с амбицирания младок Карлос Сайнц, който регулярно се бореше за точки, докато Квят записа само три класирания в топ 10 в 17-те си състезания с Торо Росо.

Неговата форма се запази и през 2017 година, което доведе до освобождаването му още преди края на сезона. През 2018 руснакът беше резервен пилот на Ферари преди през 2019 да се завърне в Торо Росо и да изкара още две години в отбора, записвайки още един подиум на своята сметка – трето място в Гран При на Германия през 2019.

„Бяха трудни времена, защото мотивацията ми беше много малка след връщането в Торо Росо. Колата беше различна, с различна философия. Карлос Сайнц беше много гладен и имаше добро усещане в колата. Моята увереност просто изчезна. Нямаш шанс срещу Карлос, ако имаш такова мислене.

„На моменти имах добри състезания, но не беше най-добрият ми сезон. През 2017 нещата бяха малко по-добре, но пак не бях доволен. Мисля, че с Ред Бул си станахме чужди, така че беше ясно, че ни трябва почивка. През 2018 бяха тестови и резервен пилот във Ферари. Тогава се почувствах добре. Наистина ми трябваше само да ям, тренирам и спя“, обясни руснакът.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички