През 2018 година Даниил Квят бе резервен пилот в отбора на Ферари във Формула 1, но руснакът е можел да се присъедини към Скудерията година по-рано и то като титуляр на мястото на световния шампион за 2007 година Кими Райконен.
В своето гостуване в подкаста Track Limits Квят разкри, че в началото на 2016 година той е водил разговори с тогавашните шефове на „Черните кончета“ за евентуално негово преминаване в Маранело. Тези разговори са станали по-интензивни след подиума на руснака в Гран При на Китай, като двете страни дори са били близо до подписването на предварително споразумение.
В крайна сметка до подобен трансфер не се стигна, а фактор зад това е било и връщането na Квят в Торо Росо след Гран При на Русия от 2016, когато в първите три завоя той се докосна два пъти със Себастина Фетел, което доведе до отпадането на германеца от старта в Сочи. Самото състезание край бреговете на Черно море бе второто поредно, в което Квят и Фетел се удариха в първите завои, тъй като това се бе случило и в Китай две седмици по-рано.
След въпросното състезание в Шанхай Фетел и Квят спориха преди качването си на подиума и именно тогава Фетел даде прякора „торпедо“ на руския пилот.
„Представях се много добре и точно бях спечелил втория си подиум в Китай. По това време имах и предложение от Ферари да заменя Кими. Всичко това се развиваше зад сцената и ситуацията за мен беше трудна, тъй като в един момент бях искан и имах предложение от Ферари, a в следващия бях обратно в Торо Росо“, заяви Квят.
Дани Квят подписа с Ламборгини и стана съотборник с Грожан
След едногодишния си престой във Ферари Квят отново се завърна в Торо Росо, където прекара още две години като титуляр и спечели своя трети и последен подиум във Формула 1, финиширайки трети в мократа Гран При на Германия. Тогава победата на „Хокенхайм“ бе за неговия заместник в Ред Бул Макс Верстапен, а втората позиция бе за Фетел.
Снимки: Gettyimages