Световният шампион Макс Верстапен защити пилота на Мерцедес Джордж Ръсел след удара между двамата в Гран При на Лас Вегас вчера.
Двамата се докосната при преминаването на завой №12 в 25-та обиколка на състезанието, когато Верстапен атакува от вътрешната страна на кривата. Ръсел обаче тръгна да си завива нормално за нея и се стигна до контакта между двамата, който доведе и до второто излизане на колата на сигурността, за да могат маршалите да почистят пистата от разпилените отломки.
По-късно Ръсел бе наказан с 5 секунди, които го смъкнаха от четвъртото на осмото място след финала. След него британецът призна пред медиите, че не е очаквалн Верстапен да го атакува точно в тази част от пистата, защото след завой №12 следва дългата 1.9 километра права на The Strip. Британецът пое цялата отговорност за този контакт, а по-късно в негова защита се изказва и Верстапен, който спечели във Вегас, въпреки че кара със счупено предно крило във втората половина на надпреварата.
Ръсел пое отговорност за удара с Верстапен в Лас Вегас
„Сложно е. Искам да кажа, че той не го направи нарочно. Мисля, че той просто не очакваше да го атакувам в този завой. Поне такова беше моето усещане. Бях от вътрешната страна и той зави все едно ме нямаше там. Така че предполагам той просто не ме видя“, обясни Верстапен.
Късметът се усмихна на Верстапен в Лас Вегас, шампионът с победа №18 за годината
Той също така коментира и атрактиното състезание, на което станаха свидетели зрителите по трибуните и тези пред малкия екран.
„Ниската деградация на твърдите гуми, много слипстрийм на дългите прави и насрещният вятър помогнаха на състезанието. В бавните завои не губим толкова много, когато следваме други пилоти. А на тази писта има много дълги отсечки, на които се дърпаме. Между завои №4 и №5, между завои №9 и №12, разбира се от завой №12 до №14 и след това от завой №16 до завой №1. Един фестивал на въздушното изтегляне, който направи състезанието много хубаво“, заяви Верстапен.
В Гран При на Лас Вегас вчера имаше общо 82 изпреварвания на пистата, без да се броят тези в първата обиколка. Това отрежда на надпреварата в Града на греха второто място за сезона след Гран При на Нидерландия, където имаше 112 изпреварвания, но огромна част от тях бяха продиктувани от дъждовете на „Зандвоорт“ и дойдоха в моментите, в които определени пилоти бяха със сликове, а други с интермедия и имаха в пъти по-добро сцепление.
Sportal.bg вече и в WhatsApp, елате и вие!
Снимки: Imago