Спортният директор на Ферари Диего Йоверно разкри пред медиите, че тимът е заложил на сигурни настройки за Гран При на Сао Пауло, след дисквалификацията на Шарл Леклер от Гран При на САЩ преди две седмици.
Монегаскът бе изключен от надпреварата в Остин, тъй като контролната планка на пода на неговия автомобил бе износена повече от позволеното. Това се случва когато даден автомобил е настроен твърде ниско и планката се търка прекалено много в асфалта.
Хамилтън и Леклер бяха дисквалифицирани от Гран При на САЩ
След тази грешка в настройките преди две седмици от Ферари са предпочели да не рискуват в Бразилия, където също както и в Остин имаше само един час за подготовка, тъй като има спринт. В Мексико миналата седмица се използва традиционния формат с три тренировки, което позволи на тимовете на изпипат максимално настройките на техните коли.
Васьор: Добра квалификация въпреки неудобния бокс
„Очевидно в Остин бяхме изненадани, анализирахме случилото се него уикенд и разбрахме от къде е дошла тази грешка. Ще приложим наученото, защото не е приятно да трябва да преглъщаш такава дисквалификация.
„Но другите свършиха по-добра работа и ние трябваше да си научим уроците и да продължим. Мисля, че го направихме. Гарантирам ви, че сега сме от, нека да я наречем, сигурната страна. Това винаги ще ни коства представяне, но в случая това си заслужава“, обясни Йоверно пред медиите в Бразилия.
Освен Леклер дисквалифициран в САЩ беше и Люис Хамилтън, който също стана жертва на правилото за контролната планка. Двамата бяха първите пилоти, които биват изключени от състезание заради износване на планката след Михаел Шумахер, който загуби победата си в Гран При на Белгия през 1994 година. Това са и единствените три случая на дисквалификации за износване на планката, въведена след трагичните събития от Гран При на Сан Марино през 1994, в историята на Формула 1.
Sportal.bg вече и в WhatsApp, елате и вие!
Снимки: Gettyimages