Вход / Регистрирай се

Гледай на живо

Алекс Колев в „Гостът на Sportal.bg“

Верстапен се оплака от правилата за трафика в квалификациите

Верстапен се оплака от правилата за трафика в квалификациите

Световният шампион във Формула 1 Макс Верстапен се оплака от правилата за санкциониране на блокирането в хода на квалификациите, както и от опитите те да бъдат подобрени. Това стана, след като пилотът на Ред Бул беше разследван за такова нарушение, след като задържа почти всички пилоти във Формула 1 на изхода от алеята пред боксовете. Стюардите разследваха Верстапен, но отново не го наказаха, както обикновено става в последните състезания.

Верстапен, Джордж Ръсел и Фернандо Алонсо трябваше да обясняват пред стюардите действията си в квалификацията в Мексико, като и тримата се разминаха с наказанията.

В Ред Бул недoумяват от къде е дошла скоростта на Ферари
В Ред Бул недoумяват от къде е дошла скоростта на Ферари

Решаващо се оказа мнението на рейс директора, който обясни, че предпочита да има „задръствания” на изхода на бокса, вместо да се повиши риска от удар между автомобили на пистата, които се застигат в бързи и бавни обиколки.

Първа редица за Ферари в Мексико
Първа редица за Ферари в Мексико

Подобно бавно придвижване в бокса имаше и в Сингапур, където Верстапен отново трябваше да дава обяснения, но тогава стюардите решиха, че настоящите правила не отговарят адекватно на този казус.

Верстапен: Загубих в последния сектор
Верстапен: Загубих в последния сектор

От „Монца” пък действат правилата за минимално време за обиколка или за минимална скорост на пистата, за да не се получават такива „тапи”, но пък пилотите започнаха да карат много бавно в алеята пред боксовете и да се изчакват там.

Макс Верстапен отново ще атакува историята в Мексико
Макс Верстапен отново ще атакува историята в Мексико

„Мисля, че в момента правилата не са перфектни – обясни Верстапен. – Затова трябва да измислим нещо друго, но няма да е лесно. Сега всички забавят в бокса, там е единственото място, където можем да го правим, за да има разстояние между колите. Не разбирам как можем да бавим другите коли. Никой не иска да започне обиколка на 3-4 секунди зад друга кола, защото това няма да му се отрази добре. Но ако нямаше изискването на минимално време за обиколка, пак щеше да има тапи в последния сектор. Така че, явно трудно ще се намери компромис.”

Sportal.bg вече и в WhatsApp, елате и вие!
Sportal.bg вече и в WhatsApp, елате и вие!
Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички