Пилотите на Ферари Шарл Леклер и Карлос Сайнц изненадващо записаха двойна победа в снощната квалификация за Гран При на Мексико Сити. Преди нейното начало Макс Верстапен бе сочен за големия фаворит, след като бе най-бърз и в трите свободни тренировки на „Ерманос Родригес“.
Световният шампион ще потегли трети тази вечер, след като бе с 0.097 секунди по-бавен от Леклер в битката за първото място. Третата стартова позиция обаче е предпочитана за старта в Мексико, заради изключително дългия спринт до първия завой. Преди две години Верстапен отново стартира трети и се възползва перфектно от ефекта на въздушното изтегляне, за да поведе пред пилотите на Мерцедес в първия завой.
Първа редица за Ферари в Мексико
Според моторспорт съветникът на Ред Бул доктор Хелмут Марко скоростта на Ферари в квалификацията има само едно логично обяснение. По думите на австриеца, който говори пред Sky Germany, „черните кончета“ са надули своите задвижващи системи на максимума, на който е възможно, което обаче може да им изиграе лоша шега в състезанието.
Макс Верстапен отново ще атакува историята в Мексико
Заради високата надморска височина и разредения въздух в Мексико отборите обикновен използват по-занижени режими на агрегатите, тъй като тяхното охлаждане е по-трудно. Леклер и Сайнц няма да могат да се върнат към по-занижени режими за състезанието, тъй като от 2020 година насам задвижващите системи трябва да се използват в един и същ работен режим от старта на квалификацията до финала на състезанието. Това се отнася за работата на двигателя с вътрешно горене, но не и на хибридната система, при която може да има промени.
Леклер: Утре трябва да се борим за победата
„Те трябва да са използвали максималната мощност на двигателя. Няма друго обяснение. Но няма да стигнат далеч в състезанието така“, каза доктор Марко.
Сайнц: Не мога да разбера представянето ни
Той също така коментира и представянето на Верстапен и обясни, че световният шампион е загубил полпозишъна заради неточности в бавните завои в стадиона в двете си бързи обиколки в Q3. Подобно обяснение за третото си място даде и самият Верстапен след края на квалификацията.
Верстапен: Загубих в последния сектор
„Макс не направи чиста обиколка в Q3. И в двата му опита имаше грешки в завои 13 и 14. Там той загуби около десета, десета и половина. С перфектна обиколка той щеше да спечели полпозишъна. Но ние оставаме позитивни за състезанието, тъй като тук може да се изпреварва“, обясни доктор Марко.
Sportal.bg вече и в WhatsApp, елате и вие!
Снимки: Gettyimages