Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнър разкритикува правилата за закрития парк, които се използват по време на уикендите, в които има спринтове във Формула 1.
Тези правила забраняват съществени промени по настройките от началото на петъчната квалификация до старта на неделното състезание. Ако в този период даден екип реши да промени настройките на един от своите пилоти, то този пилот бива пратен да стартира от бокса. Миналата седмица в Остин това се случи с пилотите на Хаас и Астън Мартин.
Четирима пилоти ще стартират от бокса в Остин
Те обаче не бяха големите жертви на правилата за закрития парк в Гран При на САЩ. Тази зла участ се падна на Люис Хамилтън и Шарл Леклер, които бяха дисквалифицирани от състезанието, тъй като контролните планки на техните коли бяха твърде износени. Отборите на Мерцедес и Ферари заявиха след състезанието, че наличието на само един час, в който да бъдат финализирани настройките е една от водещите причини за тези неточности при настройването на колите на двамата и последвалите дисквалификации.
Хамилтън и Леклер бяха дисквалифицирани от Гран При на САЩ
„За мен закрития парк е шега. Имаш само една сесия да настроиш колата си. След нея спокойно можеш да пратиш инженерите да си ходят вкъщи – каза Хорнър по повод правилата в спринтовите уикенди. – Това ще трябва да се разгледа. Сигурен съм, че точно това беше един от факторите зад проблема с височината на колите на нашите съперници. Практически правим дългите серии в спринтовите състезания, които стават нещо като тренировка. Поемат се по-малко рискове, защото няма стимул в тях.“
Формула 1 променя спринтовия си формат за 2024 година
Още от въвеждането на спринтовия формат в средата на 2021 година един от неговите големи противници е звездата на Ред Бул Макс Верстапен. Не един и два пъти световният шампион е заявявал, че не изпитва никаква радост от победите в тези къси съботни състезания.
Верстапен срещу спринтовете, епизод пореден
Самите те ту са интересни като в Катар по-рано тази година, но по-често са скучни, както бе в Остин. Според Хорнър Формула 1 трябва да направи поручване сред феновете до колко този формат е популярен сред тях, тъй като главната му цел бе да направи уикендите по-атрактивни, но изглеждат нещата не се получават както бе очаквано.
Верстапен с апел към ФИА след дисквалификациите на Хамилтън и Леклер в САЩ
„Ние трябва да отидем при феновете и да ги помолим да ни дадат обратна връзка. Да кажат какво точно искат. Ще бъде интересно в края на годината да разгледаме данните и да видим колко популярен точно е спринтът, защото в крайна сметка всичко се прави за феновете.
„Причината да имаме тези спринтове е да предоставяме повече развлечение на феновете. Да създадем по-атрактивно събитие. В края на година ще трябва да бъде честни със себе си, да погледнем данните и да си зададем въпросите какво и как можем да подобрим. Ако пилотите и отборите намират спринтовете за хубави то съм сигурен, че и с феновете ще е така“, обясни Хорнър.
Sportal.bg вече и в WhatsApp, елате и вие!
Снимки: Gettyimages