Според главния инженер на отбора на Мерцедес във Формула 1 Андрю Шовлин пилотите на „черните стрели“ Люис Хамилтън и Джордж Ръсел вече не се радват на предимството на работата с гумите спрямо Ферари, на което разчитаха по-рано през сезона.
По думите на Шовлин едно от големите подобрения при „черните кончета“ през последните седмици, освен тяхната скорост, е и работата с гумите в хода на състезанията. В началото на сезона Шарл Леклер и Карлос Сайнц също показваха високо темпо на момента, но много бързо износваха гумите си, което не им позволяваше да се борят за челни класирания в неделя.
![Хамилтън каза защо той и Ръсел изостават толкова много на "Сузука"](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/23092023/2fc746dc-5a0a-4ec6-b72d-54eea4317f22.jpg?operations=crop(0:265:5296:3245),fit(478:270))
Хамилтън каза защо той и Ръсел изостават толкова много на "Сузука"
В последните няколко старта обаче тази тенденция не се забелязва и Скудерията започна да топи пасива си от Мерцедес в спора за второто място в отборното класиране. Преди финалните шест кръга за годината разликата между двата екипа е само 20 пункта, а в началото на лятната пауза тя беше 56 в ползва на „черните стрели“.
![Мерцедес вече работи изцяло по колата за догодина, но W14 ще има още подобрения](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/30092023/e24972b4-d64e-4828-95a7-0bef83f30ba0.jpg?operations=crop(0:20:4731:2682),fit(478:270))
Мерцедес вече работи изцяло по колата за догодина, но W14 ще има още подобрения
„Мисля, че дефицитът в представянето, който имахме в бързите завои в квалификацията ни коства и в състезанието – каза Шовлин, говорейки за Гран При на Япония – На тази писта е важно колко сцепление ще имаш в бързите завои, а голяма част от него идва от притискането. Ние изглежда имахме пасив в това отношение.
„Ферари донесоха нов под, така че може би са напреднали. Но ако погледнем последните състезания ще видим, че предимството с деградацията, което имахме по-рано през сезона, вече го няма“, добави Шовлин.
Сходно мнение с неговото изказа и ръководителят на Ферари Фредерик Васьор.
![Ферари: В Япония бяхме консервативни и уплашени](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/23092023/5f029b8b-af03-4c1d-b4ce-c25a9d8d1fd3.jpg?operations=crop(0:22:1024:598),fit(478:270))
Ферари: В Япония бяхме консервативни и уплашени
„Със сигурност, ако се върнем към първите състезания за годината – работата с гумите и деградацията не ни бяха сила. Знаехме, че на „Сузука“ с тази висока температура ще е рисково. Но смятам, че се справихме добре. Състезанието беше под контрол, стратегията също. Справихме се добре. Определено е стъпка напред спрямо началото на сезона“, заяви Васьор.
Снимки: Gettyimages