Хамилтън: Дефицитът от Ред Бул не може да се компенсира с пилотски умения

Люси Хамилтън категорично е един от най-способните пилоти зад волана на болид от Формула 1 през последните години. Не случайно британецът има спечелени седем световни титли, но дори и той признава, че пилотските умения не са достатъчни, за да се компенсира дефицитът, който тимът на Мерцедес има от Ред Бул.

Хамилтън е един от само двамата пилоти, които са побеждавали Ред Бул в конкурента сесия през този сезон. Това се случи в квалификацията за Гран При на Унгария, когато той спечели полпозишъна с аванс от само 0.003 секунди пред Макс Верстапен. По-рано Шарл Леклер спечели и двете квалификации по-улиците на Баку в Азербайджан.

Доктор Марко: Ферари и Мерцедес не са направили и крачка напред!
Доктор Марко: Ферари и Мерцедес не са направили и крачка напред!

В състезанията и спринтовете обаче тимът на Ред Бул е безгрешен до момента през сезона и печели с лекота. „Биковете“ са в серия от 13 поредни победи в същинските надпревари и през последните 12 месеца имат само една загуби, дошла в Гран При на Сао Пауло, когато победата бе за съотборника на Хамилтън в Мерцедес Джордж Ръсел.

Мерцедес поглежда към славните си години при развитието на колата за 2024
Мерцедес поглежда към славните си години при развитието на колата за 2024

„Винаги разчитам на моите пилотски умения, за да компенсирам дефицита, но това не е достатъчно на много места. Ако погледнем към състезанието на „Силвърстоун“, може да не сте го видели, но до завой №13 аз и Макс бяхме с еднакво време в квалификационните обиколки. След това ние просто загубихме представяне и скорост“, каза Хамилтън пред медиите.

Хорнър сравни доминацията на Мерцедес с излежаване на присъда
Хорнър сравни доминацията на Мерцедес с излежаване на присъда

Британецът също така обясни, че екипът на Мерцедес трябва да разбере по-добре как въздушните потоци се отразяват на представянето на W14 след въвеждането на последните подобрения, които дойдоха непосредствено преди лятната пауза. По-рано през сезона „Черните стрели“ промениха своята концепция и страничните въздушни кутии.

Волф: Старите ни проблеми се завърнаха
Волф: Старите ни проблеми се завърнаха

„Нещото, което не можем да видим е въздушният поток и те (инженерите) са ограничени. Ако видите всички завихрянията под колата ще ви стане лошо, защото те са много по-сериозни от тези, които се виждаха по повърхността на предишната генерация коли. Но анализирането на всички тези параметри отнема време, а ресурсите ни са ограничени и трябва да внимаваме с решенията, които взимаме.

„Ако инвестираме всичко в една посока на развитие има шанс да загубим седмици развойна дейност, ако се окаже, че посоката е била грешна. Затова инженерите работят много методично при взимането на тези решения“, заяви Хамилтън.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички