Отборите не одобриха премахването на чохлите за 2024 година

След срещата на Комисията за Формула 1 към ФИА, проведена по-рано днес на пистата „Спа“ в Белгия бе взето решението въвеждането на забраната за предварително подгряване на гуми за суха настилка да не бъде въвеждано за сезон 2024.

Вместо това отборите, заедно с Пирели, постигнаха съгласие да има допълнителни тестове на сликовете, които не използват чохлите за предварително подгряване до продължат до края на тази и в началото на следващата година. Целта ще бъде те да влязат в употреба в състезанията през 2025 година.

Верстапен е твърдо против премахването на чохлите
Верстапен е твърдо против премахването на чохлите

Относно изравняването на двигателите бе решено Консултативният комитет за задвижващите системи да получи мандат да предложи как да се стигне до това изравняване. То ще се направи, тъй като анализите на ФИА са достигнали до заключението, че агрегатите от един от производителите, почти сигурно Рено, има чувствителен дефицит спрямо останалите производители.

Отборите ще дискутират изравняване на двигателите
Отборите ще дискутират изравняване на двигателите

В момента двигателите във Формула 1 са замразени до края на сезон 2025, като това замразяване влезе в сила в началото на 2022 година. Още при въвеждането на тази хомологация обаче е имало съгласие, че след сезон 2023 ще има изравняване на силите, ако има доказателство, че някой изостава твърде много от останалите.

Хорнър ще подкрепи изравняване на двигателите във Формула 1
Хорнър ще подкрепи изравняване на двигателите във Формула 1

Тимовете също така приеха и спортните и техническите правила, които ще бъдат в сила до края на настоящия сезон и през следващия. Основните промени са свързани с процедурите за рестарт след спиране на състезанията с червен флаг. От Гран При на Белгия ще се прилага нова процедура, която ще позволя на колата на сигурността въобще да не извежда колите на пистата за рестарта или да отбива в страни, за да бъде изпреварена от цялата колона.

Беше дискутирана и темата за рестартове от място в заключителните етапи от състезанията, но не се стигна до съгласие да има крайна точка, след която всички рестартирания да са с летящ старт. Тази тема бе дискутирана на фона на случилото се в Австралия по-рано тази година и хаоса в последните обиколки в Мелбърн.

На отборите също така бяха представени подробности за работата по правилата за колите за 2026 година. Те дискутираха и тавана на бюджетите и увеличаването на разрешените разходи за инфраструктурни проекти, които да позволят събиране на разликите между водещите тимове и по-малките екипи. Работата по този въпрос ще продължи и през следващите месеци, след което отново ще бъде обсъдена от тимовете.

Променят правилата за тавана на бюджетите във Формула 1?
Променят правилата за тавана на бюджетите във Формула 1?

Последната точка, която беше дискутирана бе свързана с предсезонните тестове за 2024 година. Отборите се разбраха предсезонната подготовка да се проведе на пистата „Сахир“ в Бахрейн между 21 и 23 февруари. Сезон 2024 ще стартира с Гран При на Бахрейн, която ще се проведе между 29 февруари и 2 март.

Следвай ни:

Снимки: Imago

Още от Моторни спортове

Виж всички