В дните след надпреварата за Гран При на Испания отборите на Ферари и Мерцедес останаха на пистата „Каталуния“, за да се включат в двудневия тест на Пирели. Обект на изпитание в хода на тези два дни бяха новите сликове на италианската компания, които нямат нужда от предварително подгряване. Идеята на Пирели е тези гуми да влязат в употреба още през сезон 2024, а това ще бъде гласувано още другия месец.
Един от пилотите, които се включиха в този тест бе Джордж Ръсел, който прекара цял ден зад волана на W14, изпробвайки новите продукти на Пирели. Британецът, който е и директор на Асоциацията на пилотите (GPDA) обаче е на мнението, че чохлите не трябва да бъдат премахвани, тъй като това ще доведе до множество катастрофи.
„Може би гумите не бяха тествани на правилната писта в правилните условия. Когато си в Барселона, където асфалтът е доста агресивен и е нагорещен до 40 градуса гумите загряват още до петия завой след излизането от бокса. Но в началото на годината аз направих една серия от обиколки на „Херес“, където температурата беше 10 градуса и колата беше много трудна за каране веднага след излизането от бокса.
„Ако трябва да съм честен аз мисля, че ние като спорт не сме в позиция да използваме тези гуми в състезания. Аз ще бъдат много притеснен за всички механици по време на пит стоповете. Ще бъдат много притеснен за първата обиколка след смяната на гуми в състезанията, особено, ако е студено. Не се съмнявам, че ще има катастрофи. Инвестираме твърде много време и средства в разработката на тези гуми, а аз мисля, че те трябва да бъдат насочени другаде“, заяви Ръсел преди старта на уикенда за Гран При на Канада.
Отборите имат пълна вяра на Пирели преди важната промяна в правилата
Гласуването дали чохлите да бъдат премахнати догодина е предвидено за края на месец юли, а преди него ще има още един двудневен тест, в който да се съберат още данни. Той ще бъде на „Силвърстоун“ веднага след Гран При на Великобритания. В тези изпитания участие ще вземат екипите на Ред Бул и Хаас.
За американския тим на пистата в първия ден ще бъдат Кевин Магнусен и Нико Хюлкенберг, докато във втория зад волана на VF-23 ще седне Пиетро Фитипалди. Екипът на Ред Бул пък вече потвърди, че участие в този тест ще взема Дениъл Рикардо, като за австралиеца това ще е първи шанс да седне зад волана на RB19.
Снимки: twitter.com/pirellisport