Ръсел за подскачането: ФИА и Формула 1 трябва да решат проблема

При въвеждането на новите аеродинамични правила в началото на сезон 2022 във Формула 1 мното от тимовете бяха неприятно изненадани от ефекта на подскачането, което е един от страничните ефекти на новата философия на аеродинамиката. Както е известно по-голямата част от силите на притискане сега се генерират от пода, тъй като се разчита на граунд ефекта.

Може би отборът, който страдаше най-много от подскачането беше този на Мерцедес, чийто пилот Люис Хамилтън бе забелязан да излиза много бавно от своята кола след Гран При на Азербайджан, заради болки в гърба. След тези проблеми на британеца, а и не само за него, от ФИА направиха известни промени в правилата за тази година.

От ФИА защитиха промените в правилата за 2023 година
От ФИА защитиха промените в правилата за 2023 година

Основната промяна в правилата бе свързана с ръбовете на пода, които бяха повдигнати с 15 милиметра за този сезон. Въпреки тази промяна част от тимовете продължават да срещат подскачането, а един от тях отново е този на Мерцедес.

Сега обаче подскачането е доста по-малко и се проявява основно в бързите завои, но не и на правите, както бе през миналата година. А според съотборника на Хамилтън Джордж Ръсел този проблем с подскачането трябва да бъде решен от ФИА от Формула 1, тъй като тимовете няма доброволно да повдигнат колите си, тъй като това ще им струва представяне.

От Мерцедес обещаха още много подобрения за W14
От Мерцедес обещаха още много подобрения за W14

„Бих казал, че подскачането на правите изчезна. Но когато колите са настроени толкова ниско, при удара на ръбовете на пода в земята в завоите то се връща. Караме колите на лимита. Няма просто така да ги вдигнем с 20 милиметра, защото това ще ни струва две секунди на обиколка.

„Може би ще видим този проблем на бързите писти като „Сузука“ и „Силвърстоун“. Предполагам с Канада подскачането няма да бъде проблем, просто защото там завоите са по-бави, а на правите почти не подскачаме.

„Жалко е, че 18 месеца след въвеждането на тези правила все още има пилоти, които страдат от подскачането. Някои хора казват, че трябва да има промени, но други, които не страдат от подскачането казват, че няма нужда от промени. Двете най-бързи коли в момента нямат никакви проблеми с подскачането. Очевидно те правят нещо по-различно от нас, но зависи изцяло от ФИА и Формула 1 да се види какво може да се направи“, коментира Ръсел.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти