Ситроен: Няма да се връщаме в WRC

Ситроен е най-успешната автомобилна марка в историята на Световния рали шампионат (WRC), благодарение основно на деветте поредни световни титли на Себастиен Льоб, а доскоро се спекулираше, че французите може да се върнат в WRC.

Ситроен се изтегли от световния шампионат в края на сезон 2019, като преди това от тима си тръгна Себастиен Ожие, разочарован от постоянните повреди, а компанията закри програмата си с C3 WRC, като автомобилът по това време изоставаше по-мощност и скорост от другите.

Все пак, Ситроен остана в ралитата, благодарение на C3 R5, като Ситроен Спорт подкрепя отделни частни тимове, които сега използват C3 Rally2. Но за момента в плановете на Ситроен не влиза завръщането в WRC с Rally1 автомобил.

Ожие: Маратонската отсечка прави рали “Сардиния” по-вълнуващо
Ожие: Маратонската отсечка прави рали “Сардиния” по-вълнуващо

“Ситроен Рейсинг има богат рали опит, всъщност над 20 години - коментира Дидие Клеман, директор на рали операциите в Ситроен. - В момента подходящото място за нас е Rally2, където конкуренцията е много сериозна. Това е много конкурентен клас с много добри частни тимове. В момента не се връщаме в WRC. Може да стискаме палци за в бъдеще, но сега WRC не е за нас. WRC2 е най-доброто място, където да покажем възможностите си.”

Ще се бори ли Бонато за европейската рали титла?
Ще се бори ли Бонато за европейската рали титла?

В момента зад кулисите на WRC вървят сериозни преговори с няколко автомобилни компании, които имат интерес да участват в световния шампионат, тъй като въвеждането на новите технически правила за хибридните Rally1 коли не успя да привлече нови участници.

САЩ и Саудитска Арабия в битка за последното място в WRC
САЩ и Саудитска Арабия в битка за последното място в WRC

Клеман, който беше старши инженер на Ситроен в златната ера на марката в ралитата, обясни, че в WRC трябва да има промени, за да влязат нови компании в спорта.

Рали „Португалия” остава в WRC
Рали „Португалия” остава в WRC

“Първо, не забравяйте, че ние не сме самостоятелна марка - допълни Клеман. - Ние сме част от групата Стелантис, под чиято шапка са 14 марки. Второ, ясно е, че разходите за участие в WRC трябва да станат по-ниски. И тъй като за нашата компания опазването на околната среда е важно, то правилата също ще трябва да се променят.”

Тиери Нювил с важно напомняне към WRC
Тиери Нювил с важно напомняне към WRC

Сега в WRC участват заводските тимове на Тойота и Хюндай, а М-Спорт получава подкрепа от Форд, включително и финансова.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти