Щайнер: Формула 1 не може да пренебрегне проблема с изпреварванията

Щайнер: Формула 1 не може да пренебрегне проблема с изпреварванията

Ръководителят на отбора на Хаас във Формула 1 Гюнтер Щайнер заяви пред медиите преди началото на уикенда за Гран При на Маями, че шефовете на спорта не трябва да пренебрегват по-малкото количество изпреварвания, на което феновете на спорта става свидетели от началото на годината.

Този спад в успешните маневри на пистата идва само година след въвеждането на новите аеродинамични правила, които имаха за цел да улеснят следването на пистата, което пък да направи изпреварванията по-лесни. На хартия това сработи, тъй като през сезон 2022 Формула 1 отчете ръст от близо 30% в успешните атаки спрямо сезон 2021, когато в сила все още бяха старите правила.

Голямо увеличение в количеството изпреварвания във Формула 1 през 2022 спрямо 2021
Голямо увеличение в количеството изпреварвания във Формула 1 през 2022 спрямо 2021

С развитието на колите обаче ефектът на мръсния въздух започна постепенно да се завръща, което съответно прави следването и изпреварванията малко по-трудни. Това е и една от причините през този сезон изпреварванията да са по-малко спрямо миналия.

Ръсел: ФИА няма идея какво се случва във Формула 1
Ръсел: ФИА няма идея какво се случва във Формула 1

За това стечение на събитията на спомагат и действията на ФИА и по-специално скъсяването на DRS зоните на част от пистити. Това в комбинация с по-малкия ефект на въздушното изтегляне, който се наблюдава при сегашната генерация коли, допълнително затруднява задачата на пилотите, които искат да атакуват своите съперници в борбата за позиции на пистата.

Алонсо подкрепи скъсяването на DRS зоните в Маями
Алонсо подкрепи скъсяването на DRS зоните в Маями

Според Щайнер това е проблем, който не бива да бъде подминаван от шефовете на спорта.

„Мисля, че ние бяхме сред първите, които казахме нещо в този ред на мисли. Още в началото на годината нашите пилоти (Кевин Магнусен и Нико Хюлкенберг) ни се оплакаха, че сега следването е по-трудно, спрямо миналата година, но ни казаха, че проблемът е в нашата кола.

„Но мисля, че сега всички скачат фургон и казват, че следването е по-трудно. В началото ние бяхме сами, но ни казаха, че сме само един или два отбора, които имат такива проблеми. Явно ние сме допуснали грешки при разработването на новите коли.

„Аз мисля, че като цяло с тази промяна в правилата нещата не се подобриха. А освен това сега скъсяват и DRS зоните. Опитвам се да разбера защо се прави това. Все още нямам обяснение. Не знам защо беше взето това решение, тъй като според мен тези зони не бяха опасни. Ако някой се опита да ми обясни защо те са опасни, аз ще го изслушам, но за сега не се е намерил този човек.

„Аз мисля, че трябва да започнем да анализираме защо сега изпреварванията са по-трудни през тази година. Може би е нещо свързано с промени по пода, който бяха направени през зимата. А може би е защото сега всички имат повече притискане и следването е по-трудно. Или пък е комбинация от двете.

„Трябва обаче да сме внимателни да не промени правилата за догодина през август. Тогава ще бъде много досадно за нас, тъй като ще сме инвестирали ресурси в развитието на колите за следващата година и изведнъж ще трябва да сменим нещата“, обясни Щайнер.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти