Президентът на Асоциацията на пилотите във Формула 1 (GPDA) Джордж Ръсел не остана доволен от решението на ФИА да скъси със 100 метра DRS зоната, която е разположена на старт-финалната права на пистата в Баку. Според британския състезател на Мерцедес този ход на ФИА изобщо не взима под внимание коментарите на пилотите от началото на сезона.
Това не е първата „игра“ с DRS зоните за 2023 година, тъй като промени до момента имаше във всеки един старт. В Бахрейн и Саудитска Арабия например някои DRS зони бяха скъсени, докато в Австралия бе инсталирана четвърта такава.
Скъсиха едната DRS зона в Баку
В Баку промяната е подобна на тези от първите два кръга за годината, но по думите на Ръсел тя показва един по-голям проблем във Формула 1, а именно колко малко обратната връзка на пилотите се взима под внимание.
Новите коли също станаха трудни за преследване
„Мисля, че през тази година изпреварванията са малко по-трудни спрямо миналата. Мисля, че колкото повече колите еволюират те толкова повече се отдалечават от правилата, които бяха въведени миналата година и изпреварванията стават по-трудни. А освен това те скъсяват и DRS зоните, за което пилотите нямат никаква дума.
„Разочарован съм, че отново не бяхме в течение. Не съм сигурен, че във ФИА са наясно, че изпреварванията са станали по-трудни. Те променят DRS зоните на база исторически данни. Тази седмица отново има промяна, която ще затрудни изпреварванията. Говорим за 100 метра, не е края на света, но е промяна в грешната посока.
„Ние просто искаме да сме в течение със случващото се и да имаме право на мнение за всяка промяна. А това е процес, върху който трябва да се работи, защото всички сме заедно в това и мислим само доброто за спорта“, заяви Ръсел.
Снимки: Gettyimages