Въпреки коментарите на пилотите във Формула 1, че от началото на сезон 2023 изпреварванията в спорта са станали по-трудни от ФИА избраха да скъсят част от DRS зоните и за предстоящата този уикенд Гран При на Маями.
Трасето, което се намира около стадиона „Хард Рок“, отново ще включва три зони за активация на системата за намаляване на челното съпротивление, но две от тях ще бъдат по-къси спрямо миналата година.
Ръсел: ФИА няма идея какво се случва във Формула 1
Тази промяна ще засегне DRS зоната, която е разположена на отсечката между завои №6 и №11, както и зоната на обратната права (между завои №16 и №17). И двете зони ще бъде скъсени с по точно 75 метра.
Топло време с немалък шанс за дъжд в Маями този уикенд
Така първата зона ще стартира 105 метра след завой №9, а втората 525 метра след завой №16. През миналата година двете зони започваха съответно 30 метра след завой №9 и 450 метра след завой №16. Точките, в които ще се измерват разликите между пилотите в хода на неделното състезание ще бъдат идентични с тези от преди 12 месеца. Дистанцията преди първата зона ще се измерва 90 метра след изхода от завой №8, а преди втората това ще се случва 70 метра след завой №16.
Третата DRS зона, която е разположена на старт-финалната права няма да бъде променяна за този уикенд. Разликата преди нея ще се засича 15 метра след изхода от завой №17, а самата зона ще стартира на върха на завой №19.
През миналата седмица ФИА скъси със 100 метра DRS зоната на старт-финалната права на пистата в Баку, което направи изпреварванията край бреговете на Каспийско море доста по-трудни. Още преди началото на уикенда в Азербайджан много пилоти разкритикуваха този хода на ФИА, а техните съмнения бяха потвърдени в хода на двете състезания, в които действително почти нямаше атаки и изпреварвания.
Снимки: Gettyimages