До края на месец юни трябва да стане ясно дали Формула 1 ще премахне чохлите за предварително загряване на гумите от старта на сезон 2024, или не. Идеята зад тази планирана промяна е намаляването на консумацията на електроенергия в хода на всеки състезателен уикенд, което пък да намали въглеродния отпечатък на спорта, както и разходите на отборите.
Според бившия пилот и настоящ експерт коментатор на Sky Sports F1 Мартин Брандъл в тази идея няма смисъл и логика, тъй като излизането на пистата със студени гуми може да доведе до доста сериозни инциденти. Като доказателство за тази теза може да се използва провелият се в събота старт от Световния шампионат за издръжливост (WEC) старт на пистата „Спа“ в Белгия.
Хамилтън е против плануваната "опасна" промяна във Формула 1 за 2024
По време на състезанието в Ардените, което се проведе при сравнително ниски температури имаше няколко инцидента, до които се стигна заради студените гуми. При тях пилотите, предимно в Hypercar класа, губеха контрол над своите коли върху студения асфалт не само в завоите, но и на правите.
„За Формула 1 няма смисъл да се забраняват чохлите – заяви Брандъл – Ще има повече катастрофи, които ще обезсмислят пестенето на средства. Пилотите и маршалите ще бъдат изложени на по-голям риск. Може би най-неефективният начин за загряването на гумите по време на тестовете, тренировките, квалификациите и състезанията е с използването на кола от Формула 1.“
От уикенда за Гран При на Емилия-Романя след две седмици Формула 1 ще премахне част от чохлите. Това ще се случи благодарение на новата гума за изцяло мокра писта, която ще бъде въведена за уикенда на „Имола“. Тя е така разработен от Пирели, че да не се нуждае от предварително загряване.
Снимки: Gettyimages