Латвала: Хибридите остават в WRC поне още 4 години

Латвала: Хибридите остават в WRC поне още 4 години

Шефът на тима на Тойота в световния рали шампионат Яри-Мати Латвала прогнозира, че сегашните Rally1 автомобили и техните варианти ще се използват поне още 4 сезона. Хибридните рали автомобили, създадени по новите технически правила дебютираха през 2022 и се оказаха успешни, като и трите тима в WRC записаха победи през сезона.

А основните слабости се оказаха дефектите в хибридните системи, които идват от един доставчик и които изтормозиха основно Хюндай, както и изключително високите цени на тези автомобили, които ги правят недостъпни за частни отбори.

Латвала обясни, че основава прогнозата си на последната среща между ФИА, промоутъра на WRC и отборите, като темата е била какви технологии за задвижване трябва да се използват след 2024, когато официално приключва действието на сегашните технически правила.

Рованпера: С Танак в М-Спорт ще е по-трудно
Рованпера: С Танак в М-Спорт ще е по-трудно

„Обсъдихме всичко с ФИА и промоутъра, но все още няма официални решения – обясни Латвала пред финландската преса. – Личното ми мнение е, че тези хибридни технологии, които използваме сега, ще останат в спорта и след 2024, може би за още два сезона. Това става все по-вероятно.”

Танак: Мисля, че имаме шанс за титлата
Танак: Мисля, че имаме шанс за титлата

В хода на 2022 година Латвала обяви позицията на Тойота, че световният рали шампионат трябва да заложи на водорода като средство за задвижване на бъдещите рали коли. Тойота дори представи в Белгия и концептуален автомобил, задвижван с водород, но засега това остава тема за по-далечното бъдеще.

В М-Спорт трябва да променят начина си на работа заради идването на Танак
В М-Спорт трябва да променят начина си на работа заради идването на Танак

„Водородът е много интересен и има сериозен потенциал, но 2025 е твърде скоро, за да разчитаме на тази технология – призна Латвала. – Основният проблем в момента е, че в ралитата колите на водород ще могат да изминават много малки разстояния.”

Защо Хюндай си върна Брийн и взе Лапи?
Защо Хюндай си върна Брийн и взе Лапи?

В същото време Опел вече развива изцяло електрически рали автомобил, а от Рено обявиха, че компанията може да влезе в WRC, ако в шампионата се използват електромобили. Латвала обаче не приема електричеството като решение за ралитата.

Еванс стартира тестовете на Тойота
Еванс стартира тестовете на Тойота

„Когато си в гората и гледаш отсечка, състезателната кола трябва да има свой звук, който винаги е вълнуващ, при електромобилите това отсъства. На писта е различно, защото там колите се борят гума до гума и стават интересни битки. Не мога да си представя рали без звук. Но все още няма нищо решено и за момента обсъждането на бъдещето на спорта е в застой”, допълни Латвала.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти