Световният рали шампион за 2019 година Ойт Танак напусна една година по-рано преди края на договора му Хюндай и от началото на следващия сезон ще е лидер на М-Спорт. Ойт направи първите си тестове в Кумбрия, а сега заяви пред естонски медии, че има шансове да се бори за втората си световна титла, каквато е и целта му да се върне при Малкълм Уилсън.
“Ще започнем новия сезон в малко по-слаба позиция, без нито един състезателен километър с новия за мен Пума Rally1 - обясни Танак. - Но в Тойота, в рамките на една година беше възможно да сме конкурентни и да се борим за титлата. До известна степен, това е мотивиращо - да не си в ролята на фаворит, но мисля, че с още работа, можем да променим разпределението на силите. И мисля, че имаме шанс за титлата през 2023.”
Танак се опита да разясни ситуацията и в Хюндай в хода на сезон 2022, на края на който той напусна.
Защо Льоб пропуска рали „Монте Карло”?
“Никога не съм искал да съм пилот №1 в Хюндай - обясни Танак. - Целта ми беше тимът да заработи по-успешно и да постигаме желаните резултати. Но мога да кажа, че е през 2019 не съм разполагал с пълната подкрепа на моите съотборници, Крис Мийк и Яри-Мати Гатвала не са ми помагали да спечеля точките ми. Нямам нищо против Тиери Нювил, спортът е такъв, ако искаш да спечелиш, трябва да победиш всички останали. Но в Хюндай беше трудно. Влязох в тима в началото на коронавирус пгандемията, в първата година съвсем малко се виждах с другите от екипа. През втората ми година имахме твърде много проблеми, така че и трите ми години в отбора бяха трудни. Но признавам, че последните месеци в отбора не бяха никак приятни, изкарах ги по задължение.”