Sportal.bg
Използвай App-а за
по-добро усещане
Отвори

Формула 1 губи голям спонсор в края на 2022, но вече има заместник

Формула 1 губи голям спонсор в края на 2022, но вече има заместник

Формула 1 почти сигурно ще загуби един от най-големите си глобални партньори, авиокомпанията Emirates, в края на 2022 година.

Базираният в Обединените Арабски Емирства аеропрезвовач е партньор на Формула 1 от 2013 година. В тези 10 години на взаимна работа Emirates бе главен спонсор на доста състезания, а в други получаваше доста голям присъствие чрез банери около трасето.

Първоначалният догоров между Emirates и тогавашния шеф на Формула 1 Бърни Екълстоун бе за 5 години, но през 2018 бе подновен за още толкова, вече с новите собственици на Формула 1 – Либърти Медия. В момента авиокомпанията заплаща по 25 милиона долара годишно на Формула 1, а по непотвърдена информация шефовете на спорта са пойскали удвояване на тази сума, за да бъде подновен отново договорът, което не се е харесало на Emirates и така партньорството между двете страни ще приключи в края на годината.

Още от следващата година обаче се очаква друг авиопревозвач от Близкия изток да заеме овакантената от Emirates позиция като глобален партньор на Формула 1. Това по всяка вероятност ще бъде катарският Qatar Airways, който ще се присъедини към DHL и Heineken като топ глобален партньор на спорта.

През миналата година Гран При на Катар направи своя дебют във Формула 1, но през тази не е част от календара, заради Световното първенство по футбол, на което страната е домакин. Мондиал 2022 стартира следващата неделя, в същия ден, в който завършва и сезон 2022 във Формула 1. Стартът за Гран При на Катар ще се завърне в календара на Формула 1 догодина, когато ще влезе в сила 10-годишното споразумение, което страната подписа за домакинство на шампионата.

Фактът, че Формула 1 и Qatar Airways ще си партнират не е никак изненадващ, на фона на връзките, които настоящият шеф на спорта, Стефано Доменикали, има в Кралството. Както е известно преди да стане изпълнителен директор на Формула 1 италианецът заемаше същата позиция и в Lomborghini, като италианската автомобилна компания е под шапката на Volkswagen Group, а 17% от нея са притежават именно от кралското семейство на Катар.

Официално: Ауди влиза във Формула 1
Официално: Ауди влиза във Формула 1

Предполага се, че именно миналото на Доменикали във VW Group е убедили настоящите шефове на концерна да дадат зелена светлина за влизането на Ауди в спорта от 2026 година. Първоначално се очакваше Порше да направи същото, но за момента това са само спекулации, след като преговорите между марката от Щутгард и Ред Бул по-рано тази година се провалиха.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Imago | Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички