Ето защо Еспаргаро влезе в бокса преди старта на Гран При на Япония

Алейш Еспаргаро трябваше да започне днешната надпревара за Гран При на Япония в MotoGP от шестата позиция на стартовата решетка. Испанецът обаче се прибра в бокса в края на загряващата обиколка, за да смени своя мотор и така потегли от алеята пред боксовете.

Първоначално от Априлия обявиха, че става въпрос за проблем в електрониката на RC-16, която е принудила Еспаргаро да се откаже от своята стартова позиция. Самият пилот обаче разкри след финала на състезанието, в което той успя да завърши на 16-то място, че всъщност става дума за човешка грешка.

Пистата „Мотеги“ е сред тези в календара на кралския клас, на които консумацията на гориво е много висока. Именно поради тази причина всички пилоти караха много бавно в своите формиращи обиколки преди старта и използваха специални карти на двигателите си, за пестене на гориво.

При Априлия тази карта се активира външно, но механиците на Еспаргаро са забравили да я деактивират преди началото на загряващата обиколка. Така той бе в режим на пестена на гориво, който нямаше как да деактивира сам и трябваше да влезе в бокса. 

Допълнителен проблем за испанеца бе и фактът, че вторият му мотор бе с меката задна гума, а не предпочитаната от него медиум. Това допълнително затрудни прогреса му в състезанието, което по неговите думи е можел да спечели е лекота, ако не са били тези проблеми. 

„Еко картата не позволява да караш с повече от 100 км/ч и да вдигаш повече от 5000 оборота. Опитах всички в загряващата обиколка, но нищо не работеше. Затова смених мотора, но вторият имаше меката задна гума, с която не можех да карам. Още от началото го усетих, моторът натискаше предницата. 

„Просто се опитах да остана на пистата. Също така бях много нервен и допуснах доста грешки. Просто реших да остана на пистата и да се надявам на червен флаг, но това така и не се случи“, заяви разочарованият Еспаргаро. 

„100% щях да спечеля. Това е първият уикенд, в който заради метеорологичните условия, изобщо не карах втория мотор. Меката гума я мразя, през последните три уикенда изобщо не я ползвам. Дори в квалификацията имам проблеми с нея. Тук правих обиколки за 1:46 в състезанието. Ако бях с медиум щях да съм с темпото на Джак (Милър), жалко“, добави испанецът. 

Доминантен Милър спечели в Япония, Баная не завърши на „Мотеги“
Доминантен Милър спечели в Япония, Баная не завърши на „Мотеги“

След нулата в Япония той се отдалечи на 25 точки от Фабио Куартараро в битката за световната титла четири кръга преди края на сезона. На 7 пункта пред пилот на Априлия се намира и Франческо Баная, който също си тръгна с празни ръце от „Мотеги“ след падането си в последната обиколка.

Гледайте спорт на MAX с най-вълнуващите състезания от MotoGP, WRC, NASCAR и Supercars, на живо, само в ефира на MAX Sport.

Снимки: Imago

Още от Моторни спортове

Виж всички