Ред Бул: Развитието на колата ни действително се отрази негативно на Перес

Серхио Перес започна сезон 2022 във Формула 1 по един много силен начин и още във втория старт за годината в Саудитска Арабия спечели първия полпозишън в кариерата. В Монако пък мексиканецът стъпи на най-високото стъпало на почетната стълбичка, като за него това бе трети успех в кариерата.

Така след първите седем старта за годината той заемаше третото място в генералното класиране при пилотите, с пасив от 15 точки спрямо съотборника си Макс Верстапен. В последвалите 9 състезания обаче световният шампион наложи доминация не само срещу Перес, но и срещу цялата колона и отвори преднина от 116 точки пред най-близкия си преследвач (Шарл Леклер) и 125 пред Перес.

Още в началото на лятото мексиканецът заяви, че развитието на RB18 е направило колата по-подходяща за стила на Верстапен. Тази теория първоначално бе отречена от ръководителите на Ред Бул, но изглежда те вече са готови да си признаят, че разработките по тяхната кола действително са се отразили донякъде негативно на Перес.

Перес вече не се чувства комфортно в колата на Ред Бул
Перес вече не се чувства комфортно в колата на Ред Бул

„Мисля, че има няколко фактора, но основният очевидно е балансът на колата и увереността, която той има сега, в сравнение с началото на годината. Когато колата бе по-балансирана за Чеко, отколкото за Макс. След като вложихме усилия в развитието това се промени и може би това се отразява на Чеко. Намирането на точните настройки за него е трудно“, обясни техникът на Ред Бул Пиер Вак.

От Ред Бул отговориха на твърдения на Перес за развитието на RB18
От Ред Бул отговориха на твърдения на Перес за развитието на RB18

Той също така сподели и факта, че на Перес често му се налага да жерта малко представяне на колата, за да може тя да бъде по-балансирана. Както е известно Верстапен предпочита кола с по-силна предница, която да завива бързо, а той да контролира презавиването в завоите. Перес пък има афинитет към по-блансираното представяне на колата.

„Когато се опитваш да развиеш една кола, на теория за представяне, след което трябва да намериш нови настройки, за да си върнеш баланса. Това обаче обикновено ти губи част от представянето, не много, но пак има загуби“, каза Вак.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти