Японският автомобилен гигант Хонда приключи заводското си участие във Формула 1 в края на 2021 година, като решението за това бе взето година по-рано, в резултат на кризата покрай коронавирус пандемията. Престоя на Хонда във Формула 1 приключи по шампионски, тъй като именно двигателите на японската компания помогнаха на Макс Верстапен да спечели първата си световната титла след един титаничен дуел с Люис Хамилтън.
Въпреки оттеглянето на Хонда от Ред Бул продължават да използват задвижващите системи на японците, но сега те са брандирани като Ред Бул, какъвто ще бъде случаят и в следващите три години. Моторите все още се произвеждат във фабриката на Хонда в Сакура.
Обрат! Хонда остава във Формула 1 до края на 2025 година
След новината за оттеглянето на Хонда от спорта от Ред Бул конструираха изцяло ново крило в своя завод в Милтън Кийнс, което заработи през миналата седмица. Целта на това ново крило е Ред Бул сами да произвеждат своите задвижващи системи при въвеждането на новите правила в началото на 2026 година.
„Отворихме новото крило през миналата седмица и част от служителите ни вече се преместиха там. Това е съоръжение, което трябва да ни позволи да разработим конкурентна задвижваща система за 2026 година.
Хонда става спонсор на Гран При на Япония
„Ние имаме споразумение за сътрудничество с Хонда до 2025 година, според което те ще ни доставят сегашния мотор до тогава. Определено те не са дискутирали с нас планове за пълно завръщане.
Ред Бул: Логично е да преговаряме с Ауди и Порше
„Както знаете ние сме водили разговори с Порше, които също искат да влязат в спорта, което според мен е вълнуващо за Формула 1. Всичко това обаче изцяло зависи от правилата и как ще бъдат третирани новите производители“, коментира шефът на Ред Бул – Кристина Хорнър.
Снимки: Gettyimages