Напълно очаквано, този уикенд в Гран При на Испания ще видим сериозни промени и подобрения по почти всички автомобили във Формула 1. Единственият тим без нови неща по колата ще е Хаас.
Естествено, интересът е концентриран към нововъведенията в автомобилите на Мерцедес, които изостанаха сериозно от началото на сезона и към болидите на Ферари и Ред Бул, които се борят на върха на класирането.
При Мерцедес обаче пакетът промени изглежда определено по-скромен от очакваното. Колите на Люис Хамилтън и Джордж Ръсел получават нови вертикални елементи на предното крило, ново оформление на предната част и ръба на пода на W13, който също е нов, както и оформлението на задната му част, точно пред задните колела.
Ферари отново има най-мощния мотор
В Ред Бул този уикенд ще използват ново предно крило, също и нов под, отново с идеята за по-добро насочване и управление на въздушните потоци под колата.
Д-р Марко обеща важен ъпгрейд за Ред Бул в Испания
При Ферари ще видим нов под плюс ново оформление на задната част на пода и по-малките аеродинамични елементи към него, ново задно крило, което трябва да осигури по-добро аеродинамично притискане.
Новата версия на Астън Мартин копира концепцията на Ферари?
Списъкът при Макларън е доста по-дълъг. Ново предно крило, ново предно окачване, нови въздушни кутии на спирачките, също нов под и нов капак на двигателя плюс по-различни отвори на капака и въздушните кутии за подобряване на охлаждането заради очакваните по-високи температури този уикенд в Барселона. Към това добавяме ново задно крило и нов заден край на пода пред задните колела плюс нова секция на задното крило, както и промяна на формата на въздушните кутии и нов дифузьор.
Без съществени подобрения за Хаас до Гран При на Франция
Единственият отбор, който този уикенд няма да има промени по колата е Хаас.
Снимки: Gettyimages