Най-новите асистиращи технологии на ID.5 бяха оценени като "много добри" и постигнаха 4 от 4 възможни точки - най-високият възможен резултат в Euro NCAP. Тестващите експерти бяха впечатлени от иновативните системи на изцяло електрическия ID.5, подчертаващи максимален комфорт и отлично ниво на асистенция. С „Теста за асистенция на водача“ Euro NCAP разшири своята тестова схема отвъд класическия краш тест и въведе структурирана система за оценка и класификация в областта на системите за комфорт и асистенция. Целта е да бъде дадена реалистична представа на потребителите за работата на най-съвременните системи за подпомагане
Допълнителните тестови процедури в областта на асистенцията на автомобилите включват няколко критични сценария за шофиране по магистрала, като типични маневри за включване и напускане, тествайки ефективността на системата за асистенция на водача за избягване на инциденти. Тестът „Assistance competence“ оценява ангажираността на водача, което означава как водачът и системата работят заедно и как системата гарантира, че водачът остава ангажиран с шофирането. Тестът „Safety Backup“ оценява ефективността на автомобила при избягване на сблъсъци и намаляване на потенциално възникналите последици от произшествие. В оценката си Euro NCAP подчертава: „VW ID.5 предоставя много добра помощ на автомобила с подобно ниво на ангажираност на водача. В съчетание с отлично осигуряване на безопасност, системата като цяло предлага много добра асистенция по магистралата."
В ID.5 Volkswagen използва иновативни, напълно свързани асистиращи системи, като опцията „Travel Assist с групови данни“ е най-добрият пример. В рамките на системата тя може активно да държи автомобила в лентата и да поддържа както разстоянието до превозното средство отпред, така и максималната скорост, зададена от водача. Освен всичко друго, системата използва функцията Adaptive Lane Guidance (адаптивно насочване в лентата), която активно поддържа автомобила в средата на лентата. Въпреки това, „Travel Assist с групови данни“ може да се адаптира към стила на шофиране и също така може да държи автомобила от дясната или лявата страна на лентата.
На магистралата „Travel Assist с групови данни“ може да осигури активна асистенция при смяна на лентите при скорост от 90 км/ч и по-висока. Ако е активиран, смяната на лентата може да бъде стартирана и изпълнена чрез докосване на лоста на индикатора. При условие, че сензорите не откриват никакво превозно средство в обкръжението на автомобила, и че капацитивният волан разпознава ръцете на водача, автомобилът автоматично започва маневрата за изпреварване и сменя лентите. Водачът може да се намеси и да поеме управлението на автомобила по всяко време
Асистентът също така е оборудван с превантивен контрол на скоростта и помощ в завой. Скоростта на автомобила може да се регулира спрямо приложимите ограничения на скоростта и пътя (завои, кръгови кръстовища и др.). Като се има предвид, че са налични анонимни групови данни от други Volkswagen автомобили, новият „Travel Assist с групови данни“ може също да осигури поддръжка по пътища само с една маркировка на лентата, - например на селски пътища без маркировка на централната лента.
Volkswagen с 74% ръст при електромобилите
„Travel Assist с групови данни“ вече се предлага като опция в Европа във всички нови произведени ID.модели, оборудвани с ID.Software 3.0. С това Volkswagen потвърждава твърдението си за предлагане на висококачествени технологии във всички класове автомобили.
Volkswagen преследва 700 километра пробег за електромобилите си
Като цяло, множество функции за подпомагане на водача бяха тествани от Euro NCAP. Те включват стандартни функции като асистент за аварийно спиране „Front Assist“ и системи за подпомагане на движението в лентата „Lane Assist“. Освен това, допълнителните асистенти за комфорт като превантивен круз контрол, Side Assist (страничен асистент) и Emergency Assist (авариен асистент) бяха оценени от експертите по безопасност.
Volkswagen ID.Buzz с престижна награда
Нещо повече, Euro NCAP набляга на ясните и интуитивни дисплеи, и по-специално на хед-ъп дисплея с добавена реалност "[...]показващ състоянието на системата в директната зона на видимост на водача". По този начин клиентите могат да видят по всяко време кои системи са активни или коя система ги подпомага в момента.
Volkswagen орязва бензинови и дизелови модели
Още през март ID.5 получи най-високата оценка от пет възможни звезди в реномирания тест за безопасност Euro NCAP. Проверяващите оцениха напълно електрическия SUV-купе с отличен и по четирите тестови критерия – за защита на възрастни пътници, деца и уязвими участници в движението, както и по отношение на стандартните асистиращи системи.
От 1997 г. Европейската програма за оценка на нови автомобили служи като строг еталон за нивото на безопасност на новите автомобили. Програмата предоставя на клиентите на автомобили актуална информация за безопасността на популярните нови модели. През последните години тестовите процедури и изискванията бяха затегнати и разширени.