Volkswagen обяви плана си за увеличаване пробега на електромобилите, изградени на платформата MEB до 700 километра с едно зареждане. Това ще важи за бъдещите модели на концерна, както и най-вероятно за вече съществуващите електромобили, на които им предстои фейслифт - като ID.3, ID.4 и ID.5 и новият ID.Buzz.
До 2025 година трябва да се появят още два модела, изградени върху MEB: ID Life и Aero B, но увеличението на пробега най-вероятно ще засегне само по-големия Aero B, както и очакваната скоро версия на ID.Buzz с дълга база, предназначена за американския пазар.
Пробегът от 700 километра е изчислен по тестовия цикъл WTLP, който се използва в Европа, но според измерването на EPA в Щатите може би ще се получи по-нисък резултат, може би с около 100 км.
Volkswagen ID.Buzz с престижна награда
VW също така обяви, че планира да увеличи скоростта на зареждане на електромобилите, изградени върху MEB до над 200 kW. Това е почти двойно повече в сравнение с настоящия момент, тъй като сега най-високата е 125 kW.
VW отлага пазарното лансиране на ID.5
Другата добра новина за бъдещите собственици на електромобили, изградени върху MEB платформата е, че ускорението на най-мощният модел със задвижване 4х4 от 0 до 100 км/ч ще спадне на 5,5 секунди.
Volkswagen орязва бензинови и дизелови модели
Платформата MEB е една от първите, предназначени за създаване на електромобили, като VW започна разработването й през 2015 година. Първият сериен модел, качен на MEB е Volkswagen ID.3, а сега платформата се използва при 9 различни модела, произвеждани от VW, Skoda, SEAT и Audi.