На бляскава церемония официално беше представен новият Range Rover, който вече получи прозвището Императора. Флагманът, който е обявен за „Високопроходим автомобил на годината“ за 2022 г. в България, беше тържествено разкрит на грандиозен вечерен коктейл сред отбрана аудитория от бизнес лидери, предприемачи и родни знаменитости. Атанас Фурнаджиев, управител на Мото-Пфое и посланикът на Великобритания Роб Диксън приветстваха гостите и разкриха интересни подробности за петото поколение Range Rover.
През настоящата година Land Rover чества 52 години от излизането на пазара на най-луксозния SUV автомобил на планетата. Първият Range Rover се появява на бял свят на 17 юни 1970 г. За пет десетилетия досега той се превръща в най-желания, най-способния и най-могъщия премиум SUV автомобил в света.
През годините Range Rover получава редица световни отличия и извършва множество впечатляващи подвизи. Този модел става първият SUV, който разполага с постоянна 4WD система още от своето излизане на пазара, а през 1989 г. става първият в света 4x4, оборудван с антиблокираща спирачна система (ABS). По-късно през 1992 г. автомобилът става пионер като първия автомобил с въздушно окачване с електронно управление - което гарантира, че динамичното усещане при шофиране е толкова добро както на пътя, така и извън него. През 2012 г. последното поколение Range Rover става първият в света SUV, който разполага с изцяло алуминиева лека конструкция, правейки модела по-лек и по-ефективен. След толкова иновации неслучайно Range Rover става единственият автомобил в света, който е изложен в Лувъра във Франция като истинско произведение на изкуството.
В края на миналата година в Кралската опера в Лондон Land Rover официално представи петото поколение Range Rover. Няколко месеца по-късно моделът прави своята официална премиера и в България. Новият Range Rover е най-желаният Land Rover досега, характеризиращ се с модерно излъчване, естетическа грация, технологично усъвършенстване и характерния за него ненадминат лукс. Интересно е, че новият Range Rover дебютира за първи път в историята си със 7 места, а на третия ред седалки пространството е много по-голямо. Мястото за краката на пода е цели 864 мм, което позволява възрастен човек да пътува спокойно дори и на дълги разстояния. Както и досега, Range Rover се предлага в два варианта на междуосие – стандартна и удължена база. Освен със 7 места новият Range Rover е наличен в още две конфигурации на седалките – с 4 или 5 места.
Нивата на оборудване са 4: SE, HSE и върховите изпълнение Autobiography и First Edition. По отношение на двигателите, Range Rover е наличен с 3-литров дизелов двигател с избор от мощност между 249, 300 и 350 к.с. Моделът се предлага и с 3-литров бензинов агрегат с 400 к.с. Всички те са с MHEV, които разполагат с 48 волтов суперчарджър и 48 волтова литиево-йонна батерия за съхранение на енергията. Специално внимание заслужава и V8 моторът с работен обем 4,4-литра вариант с 530 к.с. и 750 Nм въртящ момент, с които автомобилът ускорява от 0-100 км/ч за едва 4,6 секунди. Новият Range Rover се предлага и с два хибридни мотора с мощности от 440 и 510 конски сили, като с тях само на електричество автомобилът може да измине до 113 километра. Автомобилът е един от малкото PHEV, които предлагат възможност за бързо зареждане с мощност 50 kW DC. Той може да се зареди до 80% за по-малко от час, което го прави един от най-бързо зареждащите се plug-in хибриди. През 2024 г. Range Rover ще се предлага и с изцяло електрически двигател.
Новият Range Rover е първият модел на Land Rover, който използва новата архитектура на шасито MLA Flex. Тя е изградена 80% от алуминий. В резултат на това новата конструкция на шасито е невероятно лека за автомобил с неговите размери, проходимост и твърдост. Основната особеност на новата платформа е многозвенното (5-точково) задно окачване, което позволява завиване на задните колела. Това се използва за първи път при модел на Land Rover, като е комбинирано с активни стабилизатори с електрическо управление (досега те бяха хидравлични). При скорост до 50 км/ч задните колела завиват в обратна на предните посока, а при по-висока – в същата, като така се подобрява стабилността на автомобила. Завиващата задна ос позволява постигането на радиус на завъртане от 11 метра, което е най-добрият показател в историята на модела. Пневматичното окачване разполага с най-много камери, предлагани в автомобилната индустрия, което със сигурност повишава комфорта. Те работят с адаптивни амортисьори, които могат да се регулират с помощта на системата Adaptive Dynamics. Тя е свързана с навигацията, като отчита всички особености на пътя, както и скоростта на движение.
Изключително внимание заслужава и новата Dynamic Response Pro системата. Тя представлява бързодействаща електронна система за контрол на накланянето. Модерната технология работи посредством нова активна 48-волтова електронна система за контрол на накланянето, която е много по-бърза и по-ефективна от хидравлична система. Тя генерира до 1400 Нм въртящ момент за контрол на страничните движения на шасито, допринасяйки за върховата стабилност на новия Range Rover на пътя и извън него. Впечатляващ е и режимът за газене. Той заключва задвижващия тракт, задава височината на возене до максимум и затваря всички вентилационни отвори на купето, за да позволи на новия Range Rover да гази до 900 мм във вода.
Новият Range Rover залага на усъвършенстваната отличена с множество награди информационно-развлекателна система Pivi Pro на Land Rover от ново поколение. Тя функционира в хармония с 13,1-инчов сензорен екран и 13,7-инчов интерактивен дисплей на водача. Работи със SIM карта и е най-бързата и интуитивна система в автомобилната индустрия. Пътниците отзад могат да се наслаждават на нова Развлекателна система посредством 11,4-инчови регулируеми HD сензорни екрани, монтирани на гърбовете на предните седалки. Те могат да се управляват независимо и поддържат връзка с повечето устройства с HDMI порт, а използването на възможността за Wi-Fi точка за достъп означава, че пътниците на задните седалки могат да се наслаждават на смарт телевизионни забавления в движение.
Range Rover Sport идва с нов дизайн и V8 мотор с две турбини
Системата Активно шумопотискане от трето поколение използва аудиосистемата Meridian Signature с мощност 1600 W, за да създаде един от най-тихите автомобилни интериори на пътя. Системата работи с допълнителни 20-ватови високоговорители в четирите основни подглавници в купето, които следят вибрациите на колелата, шума от гумите и звуците от двигателя, постъпващи в купето, като се генерира потискащ сигнал, който се възпроизвежда през 35-те високоговорителя на системата. Те включват чифт високоговорители с диаметър 60 мм в подглавниците за всяко от четирите основни места в купето, които създават тихи лични зони.
Новият Range Rover е проектиран, разработен и конструиран във Великобритания. Първоначалното тестване използва технология на симулация с над 140 000 часа изчислителен анализ преди физическото тестване. След това глобална програма за тестване прилага всички видове терени и температури, вариращи от 45-градусова жега в пустинята Сахара до под -30 градуса в Арктика.