Range Rover Sport идва с нов дизайн и V8 мотор с две турбини

Range Rover Sport идва с нов дизайн и V8 мотор с две турбини

Третото поколение на Range Rover Sport за моделната 2023 година идва с нов, по-елегантен дизайн, както на екстериора, така и на интериора, като голяма част от новостите вече са познати от петото поколение на Range Rover.

Дизайнът на Sport е вдъхновен от този на Range Rover, но предната и задната част са получили уникално оформление, а дневните светлини на Sport са най-тънките, създавани от марката. Новият дизайн и подобрените аеродинамични характеристики осигуряват коефициент на аеродинамично съпротивлени 0,29 Сх.

Новият Range Rover Sport  е изграден на платформата MLA-Flex на Land Rover, която се използва и при последния Range Rover. Въздушното окачване се предлага серийно при Sport, автомобилът е с четири завиващи колела, а моделът е нараснал спрямо предшественика си - по-дълъг с 67 мм до 4,94 метра, колесната база се е увеличила с 74 мм до 2,99 м. Увеличен е и обемът на багажника - от 780 на 835 литра.

На арматурното табло и централната конзола се появяват 13,7-инчов дисплей и 13,1-инчов тъчскрийн, налице е и head-up дисплей за водача, а в огледалото за обратно виждане има още един екран, който показва изображението от камерата за движение назад при маневриране.

В гамата двигатели влизат 3-литрови 6-цилиндрови турбодизели с мощност 249, 300 и 350 конски сили, бензиновите агрегати също са 6-цилиндрови с 360 и 400 конски сили. Топ двигателят идва от BMW - V8 агрегат с две турбини, мощност 530 конски сили и максимален въртящ момент 750 Nm. Новият Sport ще се предлага и като “мек хибрид” в две версии с мощност 440 и 510 конски сили, при които бензиновите 6-цилиндрови мотори ще работят съвместно с електромотор с мощност 113 конски сили. 

Всички версии се предлагат с 8-степенен автоматик на ZF, задвижване 4х4 и 48-волтов стартер-генератор, който осигурява допълнителна тяга при по-динамично ускорение.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти