Шарл Леклер и Карлос Сайнц ще са с равен статут през 2022 година

Шарл Леклер и Карлос Сайнц ще са с равен статут през 2022 година

От тима на Ферари потвърдиха, че Карлос Сайнц и Шарл Леклер ще имат еднакъв статут през сезон 2022 във Формула 1, в който „Черните кончета“ ще гонят връщане към победите.

Уилямс: Няма да имаме пилот №1
Уилямс: Няма да имаме пилот №1

В първата си година като съотборници Сайнц и Леклер показаха страхотна екипна работа, като спортният директор на Ферари дори ги определи като най-добрата двойка във Формула 1 в момента. Освен добър синхрон в работата си, двамата разполагат с почти еднаква скорост, като в края на сезон 2021 те бяха разделени от само 5.5 точки, въпреки слабия старт на испанеца и лошия късмет на монегаска.

Ферари: Няма как да имаме по-добра двойка пилоти
Ферари: Няма как да имаме по-добра двойка пилоти

Именно поради тази причина ръководителят на Скудерия Матиа Биното категорично заяви, че двамата ще имат равен статут поне в началото на следващата кампания. 

„От гледна точка пилотите, както често казваме, пистата ще диктува. Приоритет винаги ще ни бъде отборният резултат, но ако те се борят за челна позиция в шампионата пистата ще ни каже кой е по-напред.

Във Ферари са доволни от отборния дух на Леклер и Сайнц
Във Ферари са доволни от отборния дух на Леклер и Сайнц

„Понякога не всичко зависи от таланта или скоростта. Даден пилот може да има лош късмет и да има щети, катастрофи или повреди. Затова не мисля, че на този етап имаме нужда от политика на първи и втори пилот. Ще дискутираме всичко на база моментното развитие на ситуацията“, заяви Биното.

Според Ферари Леклер е загубил 40 точки заради „лош късмет“ през 2021 година
Според Ферари Леклер е загубил 40 точки заради „лош късмет“ през 2021 година

Добрата работа на Леклер и Сайнц помогна на Ферари да се върне в тройката на класирането през конструкторите само година, след като записа най-лошото си представяне от 1980 насам. През 2020 заради липсата на мощност от двигателя Скудерия се смъкна до шестото място, но въпреки ограниченията за развитие успя да победи Макларън в спора за третата позиция зад лидерите от Мерцедес и Ред Бул.

Норис: Битката между Макларън и Ферари помогна и на двата отбора за бъдещето
Норис: Битката между Макларън и Ферари помогна и на двата отбора за бъдещето

Надеждите в Маранело са отборът на продължи своята възходяща траектория и да се възползва максимално от промените в техническите правила за 2022 година, с което отново да стана претендент за титлата. За последно Ферари спечели шампионата през 2008, когато грабна конструкторското отличие, а година по-рано Кими Райконен донесе и към момента последната пилотска титла.

Ферари позволяват на Леклер и Сайнц да се състезават свободно
Ферари позволяват на Леклер и Сайнц да се състезават свободно

От тогава до сега Скудерия неколкократно бе близо до нова пилотска титла с Фернандо Алонсо и Себастиан Фетел, но нито един от двамата не успя да покори върха по време на престоя си в Маранело.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти