Във Ферари са поели риск с въвеждането на подобрената задвижваща система

Във Ферари са поели риск с въвеждането на подобрената задвижваща система

В хода на последните два състезателни уикенда във Формула 1 пилотите на Ферари Шарл Леклер и Карлос Сайнц получиха обновената задвижваща система на италианския тим.

За целта обаче и двамата трябваше да започнат по една състезание от дъното на колоната, тъй като с поставянето на новата задвижваща система те надвишиха разрешената им за сезона бройка от различните ѝ компоненти. Леклер стори това в Русия където потегли 19-и финишира 15-и, въпреки че се движеше в топ 10, но се забави със спирането си за гуми интермедия в края на надпреварата. В Турция миналата неделя пък Сайнц също стартира 19-и и завърши осми след едно перфектно изпълнено състезание на „Истанбул Парк“.

Шефът на тима Матиа Биното, който за втора поредна година пропусна Гран При на Турция, заяви, че в Маранело са поели риск с въвеждането на новите компоненти. За италианеца обаче този риск е оправдан на фона на идващото замразяване на двигателите, което ще влезе в сила в началото на сезон 2022.

„Когато го въведохме в Сочи първата ни цел бе да натрупаме опит за 2022. Точно затова го въведохме в първия възможен момент, забързахме процеса, поемайки рискове, но всичко е оценяване на рисковете. За нас е важно да натрупаме километри на пистата, за да имаме опит преди 2022, когато двигателите ще бъдат замразени. За нас това е ключово“, каза Биното.

Ферари Формула 1 Двигател

Той също така разкри, че увеличението на мощността в двигателя на „Черните кончета“ не е значително, но си е заслужавала рисковете. Той се надява тя да помогне на екипа в борбата му с Макларън за третото място в конструкторския шампионат. В нея британският тим има аванс от 7.5 точки шест кръга преди края на сезона.

„Дава ни малък аванс. Не искам да казвам стойността му във време за обиколка, защото това зависи от пистата. Не е само чиста мощност от ДВГ-то, по-скоро е възстановяване на енергия, малко по-сложно е. Със сигурност обаче ни дава предимство. Ако погледнем квалификацията на Шарл той имаше четвъртото най-добро време и разликите зад него бяха много малки. Сигурен съм, че поне две позиции бяха спечели заради това подобрение“, завърши Биното.

Италианецът също така разкри, че ще пропусне поне две от оставащите шест състезания до края на годината, за да се фокусира повече върху ключовата развойна дейност за новите правила догодина. Следващият старт във Формула 1 за 2021 година ще бъде идната седмица когато ще се проведе Гран При на САЩ на „Пистата на Америките“ в Остин (Тексас).

Още от Моторни спортове

Виж всички