Хорнер: Новите тестове ще предотвратят заобикаляне на правилата

Според ръководителя на тима на Ред Бул Кристиан Хорнер новите тестове на задните крила, които от ФИА започнаха да прилагат от уикенда за Гран При на Катар ще предотвратят заобикаляне на правилата.

След огромната разлика в топ скоростта между колите на Биковете и тези на Мерцедес в Гран При на Сао Пауло, от Ред Бул заподозряха своите съперници в използването на гъвкави крила. Това на практика бе обръщане на ролите от началото на сезона, когато точно Ред Бул бяха жертва на нова техническа директива за по-строги тестове на гъвкавостта на задните крила, която бе въведена след оплакване на Мерцедес в Испания.

Люис Хамилтън заподозря Ред Бул в измама
Люис Хамилтън заподозря Ред Бул в измама

Главния дизайнер на Биковете Айдриън Нюй и главният инженер на тима Пол Монахан посетиха офиса на стюардите в Бразилия, а Хорнер заплаши Мерцедес с официален протест в дните преди Гран При на Катар. Той обаче разкри, че от ФИА са предприели мерки, с които ясно да гарантират легалността на всички коли в последните стартове от шампионата.

Според Мерцедес съмнителното им задно крило е "солидно като скала"
Според Мерцедес съмнителното им задно крило е "солидно като скала"

„Радвам се, че тези неща се следят. Сигурен съм, че това, което беше въведено ще затвори всякакви възможности за заобикаляне на правилата. Това, което видяхме в последните уикенди е ненормално скорост на правите. Тото (Волф) се опита да докаже, че и ние имаме напредък в това отношение, но това не е така. Радвам се, че за първи път от преди „Силвърстоун“ успяхме да се доближим до тях като скорост на правите. Отново казвам, това което виждахме в последните уикенди е повече от нормално предимство“, заяви Хорнер.

Въпросните нови тестове представляват постепенно закачане на тежести към долния елемент на задното крило. Според Ред Бул именно той се е огъвал при отварянето на системата DRS, което допълнително е увеличавало отвора в задното крило. Въпреки тези нови тестове обаче Ред Бул изоставаха от Мерцедес и в Катар, където Люис Хамилтън записа своята втора поредна победа след тази в Бразилия.

Хамилтън отново победи Верстапен в Катар и намали изоставането си в шампионата
Хамилтън отново победи Верстапен в Катар и намали изоставането си в шампионата

По този начин седемкратният световен шампион намали изоставането си спрямо Макс Верстапен в спора за световната титла на осем точки преди последните два старта. Това почти сигурно гарантира, че той ще се реши в последния кръг в Абу Даби, освен ако не се случи нещо чрезвичайно с колата на Хамилтън в Саудитска Арабия следващата неделя.

Хамилтън ще използва „ракетния“ двигател от Бразилия в Саудитска Арабия
Хамилтън ще използва „ракетния“ двигател от Бразилия в Саудитска Арабия

„Обиколихме света в последните три седмици и малко или много точковата разлика остана същата каквато бе преди тези състезания. Просто сме толкова близко като представяне, невероятно близко. Мерцедес имат много бърза кола в момента. Преди последните два уикенда инерцията беше при нас. В Остин нищо не разделяше Макс и Люис.

„Радвам се, че имаме преднина от осем точки преди следващото състезание. Ние просто трябва да направим най-доброто, на което сме способни. Трябва да максимизираме възможностите си. От началото на шампионата казвах, че той ще се реши в Абу Даби и мнението ми не се е променило“, добави Хорнер.

Ето как Верстапен може да стане шампион още в Саудитска Арабия
Ето как Верстапен може да стане шампион още в Саудитска Арабия

Освен в спора за пилотската титла Ред Бул и Мерцедес трябва да решат и тази при конструкторите в последните два старта. Преди тях действащите седемкратни първенци имат преднина от пет точки след отпадането на Валтери Ботас в Катар.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички